Utsikten!!!

img_4388 (MMS)

Oordning i fotona men här är fördrinken at...

img_1193 (MMS)

Oordning i fotona men här är fördrinken at the View!!

Svenska flaggan vid Rockefeller Center!! G...

img_7471 (MMS)

Svenska flaggan vid Rockefeller Center!! Go Sweden Go:-)

Höga hus och vackert väder idag på Manhatt...

img_5610 (MMS)

Höga hus och vackert väder idag på Manhattan, New York, USA!!

The View!

Middag högst upp på Mariott hotell på Times' squere Garden - utsikten med rotation var bättre än maten ;-)) nu sova sova säng!!

Top of the Rock:-) vilket innebär högst up...

img_5261 (MMS)

Top of the Rock:-) vilket innebär högst upp i Rockefeller Center, typ 442 m högt - svindlande häftigt:-) underbart väder i solen!!

Trött:(

Det är fantastiskt att vara här men det kostar på att ligga på topp så man behöver vila, tur att även gubben dokumenterar :-))) goodnight ZZZzzzz

Av en underbar händelse så är jag nu också...

img_6227 (MMS)

Av en underbar händelse så är jag nu också ägare av en Mikael Kors-väska:-) det visade sig att Eva köpt en exakt likadan så vi blir inte ensam om den men jag delar denna glädje så gärna med henne:-)) hemresan gjordes ju lika elegant och alla var nöjda med dagen:)

Can you believe it?? Jag har köpt en äkta ...

img_8547 (MMS)

Can you believe it?? Jag har köpt en äkta Burberry-jacka and I love it! Jag tror att jag kommer att vara ensam om den i Umeå!

Nöjda resenärer!

img_9654 (MMS)

Igårkväll var vi på det häftigaste stället...

img_3316 (MMS)

Igårkväll var vi på det häftigaste stället ever; Café Wha? Där det var helt underbar livemusik. Vi dansade och sjöng tills stället stängde och var hemma 04.00, upp kl 07.00 för frukost och sedan iväg till en outlet med bara märkesbutiker. Ståndsmässigt ska det va så vi åkte limousin dit och självklart så serverades det bubbel:-))

United states of America!

img_0559 (MMS)

Hotell plaza!

img_0915 (MMS)

En underbar dag tillsammans med Stina från...

img_9818 (MMS)

En underbar dag tillsammans med Stina från Kalmar på Manhattan!!

Manhattan från sin bästa sida:-)

img_2472 (MMS)

Vi dokumenterar till våra bloggar och Inst...

img_7292 (MMS)

Vi dokumenterar till våra bloggar och Instagram!

Hummermiddag på The Oyster Bar under Centr...

img_9590 (MMS)

Hummermiddag på The Oyster Bar under Centralstationen, läckert!

Vi njuter!

img_1429 (MMS)

Bilden får tala för sig själv:-)

img_2265 (MMS)

Historisk byggnad, så coolt:-)

img_9706 (MMS)

Sightseeing i New York, här bygger de ny s...

img_7955 (MMS)

Sightseeing i New York, här bygger de ny skyskrapa vid Ground zero, mäktigt men förunderlig känsla att försöka förstå det som hände 9/11....obegripligt!

Hittade denna söta väska på Loehmanns and ...

img_2181 (MMS)

Hittade denna söta väska på Loehmanns and I love it:-)

Hotellsängen är stor och underbart skön:-)...

img_2326 (MMS)

Hotellsängen är stor och underbart skön:-) det är väsentligt om man ska orka med tempot här!

Resan blev lång men nu är vi här i the Big...

img_9727 (MMS)

Resan blev lång men nu är vi här i the Big Apple och det känns fantastiskt:-) sov gott i vårt fantastiska rum. Har varit på långpromenad mellan 08.00-10.00 i central park och ner till Times' square, det är så häftigt!

Tekniken....

Det blir tydligen dubbelbilder men njut:-) vi sitter på flygplatsen i Frankfurt och väntar på planet till New York, allt är toppen nu:-) kram alla fina <3

img_3396 (MMS)

img_9285 (MMS)

img_2622 (MMS)

img_2373 (MMS)

img_9313 (MMS)

Jag lever...

....men det är mycke nu:-) iksu i måndags och husbilsköp!! Berättar mer senare men vi är supernöjda:D Dagen har ägnats åt jobb och då vi har Monas fina son Jesper som praktikant ägnade jag förmiddagen åt att se en rättegång, sedan Bjurholm och jobba undan på kontoret med räkningar, skrivning mm mm men nu är jag hemma och håller på att packa för i morgon bär det av 07.25 från Umeå airport!!!! Tjohooooo, nu kommer vi New York....ska försöka att uppdatera bloggen men följ mig gärna på Instagram också (det är kul med bara bilder) ha det underbart här hemma i Svedala men jag ska ha det BÄST <3 puss på Er!

Äntligen....

.... är det fredag, som jag har längtat och det ska bli underbart att åka ut till stugan, äta gott och få sig ett glas vin efter en hård vecka!!

Sedan jag skrev sist så var jag och red i tisdags på fina,snygga, mysiga Sarkof. Han är en av mina favorithästar även om det är tufft att sitta ner i trav på honom men det gör gott för mina lår och bakdel:)

På tal om lår så är jag så sjukt trött i dem, de värker och känns som timmerstockar men det är ju faktiskt de som får slita mest i min träning. I onsdags åkte jag själv iväg på Zumba och igår så var jag, Eva och Julia på Sh´Bam. Båda är grymt kul och det har hänt något med mig - svettknappen står på full kareta:) Jag svettas som en toka - undrar om det är en kombination mellan ökad träning och början av klimakteriet men det känns verkligen bra eftersom då känns det verkligen att man gjort ett pass. Igår var jag dock helt helt slut men hade kastast ut sängkläderna så det var bara att sätta igång i sovrummet och jag städade det verkligen grundligt vilket känns underbart då man kliver ner mellan de nytvättade lakanen, sov så gott i natt med mitt levande gosedjur inkurad på sin sedvanliga plats (yttersida i mitt armveck) men han har börjat bre ut sig på natten så jag vaknar vid 03.00 att jag ligger typ i mitten av sängen och han är utsträckt under mitt täcke och njuter av hela min plats:) Sötnosen ♥

Här är busen i sin lilla koja i stugan och kikar ut;)

Har även i dag varit hos tandläkaren men jag klarade faktiskt inte av att göra det som de tänkt så det fick bara bli lite polering, jag skjuter det framåt så att jag hinner jobba mer med mellanrumsborstarna!!

Ska nu iväg på Ersboda och byta till sommardäck på bilen (lite riskabelt eftersom det skulle komma snöoväder idag men jag tror att vi klarar oss), passar då på att handla på Obs för att sedan fara hem och packa ihop tvätten och invänta maken så drar vi till STUGAN!!!

Ha en underbar helg alla ute i cybervärlden och rätt var det är så kanske jag skickar någon fin bild under helgen, you never know:) men det blir vila från IKSU i alla fall så jag får köra promenader med gubben istället!!

♥♥♥ Marran ♥♥♥

Naturfotografen!

Nu då jag ändå håller på så måste jag också lägga ut bilderna som jag tog med systemkameran (Julias gamla) som jag ännu inte riktigt lärt mig, i påskas som är från stugan nere vid havet....Hoppas att Ni gillar dem;)

Det är massor av svanar som vi inte riktigt ser - jag måste lära mig att redigera bilderna först men den här bilden är jag riktigt nöjd med!

Mamma njuter av vårvintern på en sten!

Vid fiskelägret...

Oj, vad tiden går:) Nu måste jag rusa iväg till Emilys hyresvärd och hämta tapetprover till henne - hon ska få  nytt i kök och hall, sedan tvärhandla, laga mat och iväg till stallet!

Puss och Kram - min vän ska lära mig att lägga ut låtar men det får bli en annan dag;)

Tillbakablick...

Det blir ett till litet inlägg med några sköna bilder från fredagen då vi åkte till Ö-vik på rockkväll med goda vänner och kollegor! Kändes rätt nu då det snart bär av till New York med delar av gänget!! Håll till godo:)

Polaren Per och Gu´sonen Johan Persson på gott humör i bussen;)

Skål tame´fan.... (Ann, Anna och Jonas)

Roligt hade vi som alltid (Siw, Lena och Ulf) tillsammans, här är vi Merry Can i Ö-vik

Rockorkestern in action och som vi dansade;)

Sist men absolut inte minst min träningskompis Eva och som jag kommer att ha kul med i NY;)

ROCK ON:)

Dagarna går och träningen består men....

.....det händer ju faaaaan ingenting på vågen!! I lördags så var jag och Christel och kämpade oss igenom ett 55 minuter långt IW-pass och igår likaså. Jag äter i stort sett inte en endaste liten smörgås och mina matportioner är inte heller särskilt stora men som jag sagt tidigare - jag skall ge detta en rejäl chans och har det inte hänt något till semestern så tror jag att jag sätter mig på sofflocket i resten av mitt liv;)) - kanske inte för jag får lov att erkänna att jag har börjat att gilla att träna (låter osannolikt).

I lördags så firade vi ju också svärfar Rolf tillsammans med Brita och Mats, bildbevis på far och son har jag ju skickat hit. De är så kusligt lika varandra så det är ingen diskussion om hur min man kommer att se ut om 30 år:) Vi käkade pizza och Winerbröd - inte så nyttigt men jag och maken delade så det blev inga stora portioner i alla fall.

Söndagen ägnades åt mestadels vila men jag åkte faktiskt upp på IKSU och körde ett pass på gåbandet;)

I helgen så var det också dags för bästa Julia att göra sitt högskoleval och hon saknar ett ynka poäng för att komma in på läkarlinjen men hon har sökt det som förstahandsalternativ i alla fall och kan komma in via intervjudelen, i andra hand (vi har påverkat henne) så har hon sökt juristlinjen och sedan blev det civilingenjör med någon inriktning som jag inte riktigt kommer ihåg. Jag är så sjukt stolt över henne ♥
 (Påskmiddag i stugan 2012)

Dessutom så fick jag ett glädjande sms från Emily som ska åka till Stockholm till veckan och gå utbildning för att göra ögonfransförlängningar. Detta är något som hon verkligen vill och som hon tänker ha som extrainkomst då hon också snart vill börja att läsa till socionom:) Jag har hjälpt henne ekonomiskt men det kommer jag att få igen med gratis ögonfransar i resten av mitt liv - Tjooohoooo!!!

Ikväll är det ridning och det ska bli riktigt NICE - jag längtar efter att få va i stallet en kväll, det är underbart!
För att inlägget inte skall bli alltför tråkigt så delger jag en bild från i påskas då jag var ute och fotade vid havet;)

Tänk om det hade varit mer format som ett ♥ så hade det varit en perfekt bild men ändå fin nu;)

Ha en bra tisdag - för det tänker jag ha!!

Lyxigt att starta veckan hos frissan:-) nj...

img_0433 (MMS)

Lyxigt att starta veckan hos frissan:-) njuter av att bli ompysslad och dessutom kommer ju resultatet att bli så bra. Jag var verkligen i behov av en hårrenovering! Resultatet kommer snart!

Svärfar och maken!

img_3317 (MMS)

Älskade Zigge!!

Jag vet verkligen inte om jag skall berätta detta eller inte men ni som läser den här bloggen förstår ju att det absolut inte var meningen, jag vågar inte lägga ut det på Facebook...........detta hände igår!!!

Lite stressigt på jobbet, Julia kom förbi för att vi skulle hämta min cykel ur förrådet på kontoret, vi går ner men ingen cykel är där!!!! Jag fattar ingenting så jag tänker att jag kanske ställt ner den i förrådet hemma...i vart fall så har vi bråttom med middag för det ska vara träning och bio så vi skyndar hem, jag springer upp och ska förbereda maten och zigge är kvar i bilen eftersom jag visste att Per strax skulle ringa och vi skulle åka och titta på en husbil.... då jag förberett middagen så går jag ut och TURLIGT nog så går jag ut med zigge i väntan på att Per ska ringa, han ringer, jag åker och hämtar honom, vi kör till ML husbilar och ska titta på husbilen (den är såld, vilket var lika bra), snabbar oss hem för nu är det bråttom med maten, hemma så springer jag ner i cykelförrådet och kollar om min cykel är där men det är den inte, jag går källarvägen in i lägenheten, snabbar mig att göra i ordning mat till oss alla, byter om, åker till IKSU och kör SH´BAM (askul), åker hem, helt slut, pustar ut i fåtöljen, det är hockey (finalspel Brynäs-Skellefteå) och jag blir inne i det men säger dock åt Per att oj vad Zigge sover eftersom han inte kommer nu då jag är hemma igen, när matchen är slut känner jag att jag måste gå ut med honom och ska då gå och väcka honom i sovrummet men han är INTE DÄR!!!!! Panikslagen kommer jag på att han måste vara kvar i bilen!!!!! och det är han!!!!! Han sover men blir givetvis jätteglad att matte kommer och tar ut honom!!!! Han springer glatt och gör sina behov, hoppar glatt upp i lägenheten och där har även husse värsta dåliga samvetet så han får världens godaste middag och sedan massor av godis till efterrätt. Som extra grädde på moset så gosar vi båda två med honom hur länge som helst ♥

I morse så var han ändå lika glad att hoppa in i bilen så han har inte tagit någon skada!

Idag så är det tvättstuga och ny cykel har inköpts på Intersport och nu blev det en Monark, jag cyklade den hem från Mariedal och det gick bara fina fisken så nu ska det cyklas!

Nu åter till arbetet;) och sedan ladda för FREDAG!

Gulligaste hunden i världen ♥

Ny dag, nya möjligheter:)

Det är då världens tråkigaste väder men det är bara att bita ihop. I tisdags hade jag en date med min goa vän Mona och vi har inte setts på flera flera år men tanken har hela tiden funnits att vi vill ses men det har bara inte gått att få ihop men så äntligen blev det av och oj så trevligt vi hade det, mycke surr, vin och god mat på Bishop Arms! Nu ska det inte dröja lika länge tills nästa gång, det har vi lovat varandra;)

Igår tog jag med mig Julia på Indoor Walking och oj vad vi fick kämpa men det kändes oerhört bra efteråt och tro det eller ej men jag gjorde Lax för första gången i mitt liv, det var faktiskt ganska gott så det kommer att bli fler gånger men jag ska nog inte köpa den där färdiga såsen med citronsmak som jag gjorde utan då blir det ett eget recept!!

Ikväll bär det till med preminär på IKSU för oss med SH´BAM och det ska blir grymt spännande. Det verkar vara en härlig träningsform som påminner om ett riktigt dansparty med härlig musik så det blir jag, Eva, Christel och Julia. Ska kolla om inte Emily också vill hänga på.....

Som ni ser kan man bränna 400 kalorier på 45 minuter, låter ju helt fantastiskt....

I morgon fredag ska jag faktiskt också försöka att köra något pass för jag känner inte för att åka ut till stugan i helgen, vädret lockar absolut inte så jag vill vara hemma och ta det lite lungt men vi får väl se vad gubben säger;) Det är också så att svärfar Rolf fyller år på måndag så det är väl tänkt att det skall vara någon uppvaktning för honom i helgen och då blir det bara jobbigt att hålla på att köra emellan hela helgen!

Lördag och söndag ska jag iaf gå på IW-pass med härliga Christina Lindh för nu måste jag ta i med hårdhanskarna om det skall bli någon förändring på fläsket runt magen innan New York.

Har också idag beställt tid för klippning och färgning av håret hos Lena L på hennes nya salong på Strömpilen på måndag så det ska bli underbart att åka dit och få en ny fräschör i håret;)

Hoppas ni alla har en härlig torsdag för nu laddar vi för helg trots detta "hundväder" ....

Back in town...

Efter att ha varit ledig i flera dagar och vistats ute i stugan är det faktiskt ganska skönt att komma hem till lägenheten också. Det var också väldigt skönt att ta sig samman och åka upp på IKSU för ett härligt IW-pass med bästa instruktören Christina Lindh - det kändes att jag inte tränat på sex dagar och att jag ätit alldeles för många mackor och för mycket godis men nu är ordningen återställd:)

Kom på att vi åker till New York om två veckor och jag skulle väldigt väldigt gärna vilja kunna köpa lite kläder i en storlek mindre än vad jag har nu så nu måste jag/vi köra hårt under dessa veckor. Jag ska försöka att avstå från det vita och äta mer åt GI-hållet men i vart fall så ska träningen stå i fokus och jag lovar&svär att inte äta någe godis, ostkrokar,chips eller vita mackor med tjocka lager av ost på innan New York!!!!!

Jag kan bara inte tro att vi snart är där och vi ska ju faktiskt stanna där några extra dagar för oss själva:)

Ikväll ska jag ut och äta (nyttigt) med min kära vän Mona Ranered - det var verkligen tusen år sedan vi sågs så det kommer nog att bli mycket surr.........

Ha en underbar tisdag och njut inomhus för ute är det för jävla trist!!!!

KRAM

Kusinerna <3 saknar er alla !! Nu ladda fö...

img_7550 (MMS)

Kusinerna <3 saknar er alla !! Nu ladda för jobb, tur att det är kortvecka....träningen startar igen, idag ett hårt IW-pass som fick svetten att lacka...skönt efter helgens godsaker:-)

Den här är också bra!

Min kisse :-)

img_6009 (MMS)

Låååååångfredag!

När jag var barn så var verkligen denna dagen längst på hela året.....eller det var väl då vi var i Järvi men nu då jag är vuxen så gör jag som jag vill;-))) sovmorgon, god frukost, strålande vinterväder;-)) långpromenad och sedan skottade vi fram en underbar plats där vi avnjöt en öl med musik och våra fyrbenta vänner njöt också i fulla drag, trots snön som de inte vill gå på:-)) men nu är vi inomhus och alla njuter på sina favoritställen:-))) Fredagsmys och Let's Dance.....<3

Tråk.....

Ok, nu är allt superpåskstädat och fint, vi har ätit god middag (rödspätta), jag har skickat massa sms med bild å hur påskfint vi har det och nu är det vila med HOCKEY.....superkul;-) nja...tur att bästa Britta ringde och piggade upp mig:-) men ändå det är superfint och mysigt här ute i stugan.....påskpussar

Glad påsk igen:-)

NR 1 <3

img_0583 (MMS)

Godnatt vänner!

Efter gubbens polisförhör så passade vi på att hälsa på Rolf, söt som socker men inte riktigt med i matchen - vi skrattade gott ihop iaf:-)) väl åter i norrmjöle så gjorde jag biffar med gorgonzola med sås & mandelpotatis = riktigt gott!! Sedan vek jag ner årorna och har legat till sängs och sett på TV men nu är det godnatt.....

Påsketider!

Vilken jobbig kortvecka;-) det har varit så många jobbiga saker på jobbet att jag var beredd att säga upp mig och börja jobba på Konsum, nä det var ett skämt;-)) men ändå så blev det lite körigt att hinna allt och ordna med allt inför den kommande påsken men nu är typ allt gjort!! Är nu ute i paradiset norrmjöle med ALLA djur, mat, dryck, påskpynt mm men vi måste in till stan i morgon för lite jobb och lite ytterligare handling!!! Ska nu ladda lite energi för att påbörja lite städning här men det får dröja en liten stund, tror att jag tar med Zigge ner till havet först och njuter....nej nu ringde domstolen och det är polisförhör NU!!!

Idag behöver vi en kram <3

img_0765 (MMS)

Måndag igen...

Jajamen, då har en helg till gått till ända och även en månad - läskigt hur fort allting går!! Snabbuppdatering kommer således här;

På fredagkväll åkte vi med våra härliga kollegor till Ö-vik för rock´n´roll och vi hade hur kul som helst på bussen och även när vi kom fram samt när vi åkte hem;)) Jag och maken är ju inte de som bangar för nå´t så vi var väl något slitna på lördagen men det var bara att bita i det sura äpplet och ge sig iväg till jobbet för att maken skulle få någon ordning på slutpläderingen. Väl hemkommen var vi helt slut så det blev varma mackor till middag och tidig sänggång........skönt för på söndagmorgon kl 10.00 körde jag ett IW-pass med bästa instruktören Christina Lindh, herregud vilken genomkörare men jag var så nöjd efteråt men då var det bara att åka på jobbet igen för att fixa till det sista samt hjälp mamsen att göra ett påskkort till Putte och Stina....

Så här fint blev det;)

Söndagen spenderades sedan under en filt för nu kom det riktiga aprilvädret ......... inte så kul:))

Ha en bra måndag nu måste jag kila....Marran