Älskade Zigge!!

Jag vet verkligen inte om jag skall berätta detta eller inte men ni som läser den här bloggen förstår ju att det absolut inte var meningen, jag vågar inte lägga ut det på Facebook...........detta hände igår!!!

Lite stressigt på jobbet, Julia kom förbi för att vi skulle hämta min cykel ur förrådet på kontoret, vi går ner men ingen cykel är där!!!! Jag fattar ingenting så jag tänker att jag kanske ställt ner den i förrådet hemma...i vart fall så har vi bråttom med middag för det ska vara träning och bio så vi skyndar hem, jag springer upp och ska förbereda maten och zigge är kvar i bilen eftersom jag visste att Per strax skulle ringa och vi skulle åka och titta på en husbil.... då jag förberett middagen så går jag ut och TURLIGT nog så går jag ut med zigge i väntan på att Per ska ringa, han ringer, jag åker och hämtar honom, vi kör till ML husbilar och ska titta på husbilen (den är såld, vilket var lika bra), snabbar oss hem för nu är det bråttom med maten, hemma så springer jag ner i cykelförrådet och kollar om min cykel är där men det är den inte, jag går källarvägen in i lägenheten, snabbar mig att göra i ordning mat till oss alla, byter om, åker till IKSU och kör SH´BAM (askul), åker hem, helt slut, pustar ut i fåtöljen, det är hockey (finalspel Brynäs-Skellefteå) och jag blir inne i det men säger dock åt Per att oj vad Zigge sover eftersom han inte kommer nu då jag är hemma igen, när matchen är slut känner jag att jag måste gå ut med honom och ska då gå och väcka honom i sovrummet men han är INTE DÄR!!!!! Panikslagen kommer jag på att han måste vara kvar i bilen!!!!! och det är han!!!!! Han sover men blir givetvis jätteglad att matte kommer och tar ut honom!!!! Han springer glatt och gör sina behov, hoppar glatt upp i lägenheten och där har även husse värsta dåliga samvetet så han får världens godaste middag och sedan massor av godis till efterrätt. Som extra grädde på moset så gosar vi båda två med honom hur länge som helst ♥

I morse så var han ändå lika glad att hoppa in i bilen så han har inte tagit någon skada!

Idag så är det tvättstuga och ny cykel har inköpts på Intersport och nu blev det en Monark, jag cyklade den hem från Mariedal och det gick bara fina fisken så nu ska det cyklas!

Nu åter till arbetet;) och sedan ladda för FREDAG!

 Gulligaste hunden i världen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0