Kamala Beach ❤️

För andra gången tog vi Tuktuk till Kamala som ligger oss mycket varmt om hjärtat, det är så ljuvligt där och nu har även våra vänner anlänt! Vi hade en härlig dag på stranden men det är tur att vi varit här över en vecka för solen tar på - trots det ostadiga vädret;-)

Den sista bilden på mig är faktiskt från Patong Beach för några dagar sedan, färgen är bättre nu!
Nu vilar vi oss i form innan vi ska ta sats för att gå ut på middag:-))

Sams steakhouse!

Inne på Holiday Inn får man de bästa margueritas och de har också en av Patongs bästa krogar så efter trevlig samvaro med bästa Daniel gick vi dit på middag igår! Supertrevlig miljö och delikat mat sim avslutades med en perfekt liten glass serverad på detta eleganta sätt:-)

Patong!

Vi trivs här och allt känns hemtamt och bekvämt, mysigt värre:-) Per har besökt optikern och beställt nya glasögon samt shoppat några nya polo-shortor:-) jag kommer inte igång med någon shopping - är jag sjuuuuuk???;-)

Sawadee Kaa

Thailandsnews:-)

Trots bra wifi är det ibland svårt at ladda upp bilder, lite uppdatering om veckan som gått! Då det inte finns solstolar och parasoller på stranden så har vi ägnat stor del av vår tid på hotellet och poolen men i onsdags gjordevi en utflykt till Khaolak där tsunamin slog till hårdast:( vi bodde på ett jättefint resort laguna Resort som hade allt vi behövde för en trevlig utflykt och lugnet där var uppenbart skönt! Taxiresan kostade 2500 THB enkel väg och tog ca 2 tim:-)

Centrumet bredvid oss erbjöd inga riktiga pluspoäng men vi åt en trevlig middag på The Elephant -belåtna kunde vi ge oss "hem" i torsdags för att fortsätta med våra pool- och bokaktiviteter:-) #gw #nesbo levererar

Elefanten och resten av lördagkvällen!

Jag blir lycklig av elefanter, de är helt underbara:-)

Nöjda efter besöket i Kata så åkte vi tillbaka till Patong och tog en margurita på Holiday Inn och där träffade vi en silvermedaljör från Kuwait som hade spelat någon slags strandfotboll i Asian Games som hålls här nu!

Daniel ringde och tyckte att vi skulle komma på Ricos och på vägen dit chockade vi Daniels tjej på hennes jobb genom att spontant presentera oss;-) hon var supergullig! Var på Ricos sedan avslutade vi kvällen på Grabbarna Grus VIP hylla - vilket drag det var där, fantastiskt men idag är jag allt lite spak så nu blir det en lugn dag med sol och bad! Vi har det bäst och njuter verkligen! Kram till er alla hemma i sverige❤️

Thailand!

Så är vi äntligen framme i underbara Thailand och det är fantastiskt:-) igår hade vi en helt makalös dag/kväll efter skön sömn och kommit in i rätt dygnsrytm! Vi startade med en svettig men skön Powerwalk på Patong Beach sedan smakade det gott med frukost!
Vi låg sedan några timmar vid poolen, Per skrattar och läser högt ur GW:S bok:-) på eftermiddagen åker vi till Kata där vi spelar äventyrsgolf på Dinopark, jättekul men svettigt eftersom bananvar byggd i en tropisk regnskog, det blev rättvist oavgjort!
Tog en drink och fotade oss i den mysiga miljön!

Åt en fantastisk middag på Two Cheef!
Sedan gick vi tillbaka till Dino för att hänga med elefantbarnet, mer om detta i nästa inlägg och fortsättningen på kvällen....

Klimatbyte:)

Det kom lite vinter men den gick snabbt över så nu är det tråkigt och grått igen men imorgon åker vi till Thailand igen och hälsar på Daniel. Den här gången ska vi bo i Patong på Horizon, samma hotell som vi bodde för några år sedan med Julia. Det ska bli härligt med miljöombyte men som vanligt har jag en sjuk resfeber - jag har packat och försökt att göra allt här på jobbet men det hjälper inte, det måste vara något "fel" på mig;) Jag vet ju att allt kommer att kännas bra imorgonförmiddag då vi sitter på flygplatsen men denna dag/kväll kommer jag att fara runt som en virrhöna och jag vill också åka till Julia å hjälpa henne få lite ordning på julsaker m.m. så att hon får det fint till advent - jag vet att det är länge tills dess men när vi kommer hem så är det första advent på söndagen!

Horizon är ett litet mysigt hotell nära stranden, inbäddat i grönska och otroligt lugnt för att ligga i Patong:)
Det är något bråk mellan militären och maffian i Phuket vilket har inneburit att militären sedan i somras har rensat alla stränder från solstolar, parasoll, massage och försäljning....det kommer att kännas konstigt men vi får klara oss utan detta och istället för att ligga still på en solstol så får vi väl promenera på stranden som numer kanske ser ut så här....:)
Inte helt fel:)
Jag har varit hos min läkare och kollat blodtrycket, känns alltid skönt att göra det inför en längre resa och det var aningen högt men OK, däremot så är det en blodtrycksmedicin som jag äter som inte är så bra så  nu ska jag trappa ner den och byta till en annan, känns väl så där men jag hoppas att det inte ger några större biverkningar i alla fall. Salures är ingen bra blodtrycksmedicin så om det är någon där ute som äter den, prata med Er läkare om att ev byta ut den!

Igår så började jag att packa men helt plötsligt så började jag prova typ alla kläder som jag hade i garderoben vilket inte var någon rolig historia så det blev operation storrensning - så nu har jag en full säck med kläder som är jättefina men jag kommer aldrig att komma in i dem igen, vill ge dem till någon tiggare kanske men vet inte vart jag skall vända mig. Får kolla upp det men det kanske får anstå tills jag kommer hem:)

Vi är verkligen dåliga på att gå på evenemang som är här i Umeå, det är nästan alltid så att vi läser i tidningen om en konsert som varit och blir irriterade på oss själva att vi inte köpt biljetter men nu har vi tagit tag i saken. Fredagen den 28 november, dagen då vi kommer hem, ska vi gå på Exel Arena och se ÄGD med Fredrik Lindström och Henrik Schyffert - Per är tveksam men jag tror att det kommer att bli fantastiskt. Det typiska är ju att på söndagen den 30 november ska Stina och Putte m.fl gå och se Meningen med Livet med Alex & Sigge vilket jag hade "dött" för att se men då hade jag redan köpt dessa biljetter! Per läste då i tidningen att Marlena Ehrnman ska ha en julkonsert den 2 december och den ville han verkligen gå på så då köpte vi biljetter dit också men det är dyrt som snus att gå på dessa evenemang men det kan vi gott unna oss!

Nu ska jag ta tag i lite mer här på jobbet, åka och handla svenska grosserier till Daniel och åka till Julia. Ska försöka att uppdatera bloggen lite från Thailand men jag vet av erfarenhet att det kan vara svårt att få med bilder men jag ska göra mitt bästa annars får ni en rapport när jag kommer hem!

Kramar <3
Det kommer således inte att se ut så här längre;( men det blir härligt ändå!

Allhelgona helgen!

I helgen har ju tankarna gått till de kära som inte längre finns med oss och som jag redovisade i förra inlägget så var vi också på Julia och Emilys farmor och farfars grav och spred lite ljus!

Jag och Per åkte sedan till Louise och Rolfs grav där vi tände ljus och det är faktiskt så att Röbäcks kyrkogård är bland den finaste jag sett. Det är så vackert och rofyllt där!

Höstlov!

Nu är det höstlov och det är något som jag inte brytt mig om på flera år men nu så har vi fått besök av underbara Sara och hennes två kompisar Elina och Linnea från Värmland. De kom med på tåget på måndagskvällen och vi startade vår vecka med hemmagjorda minipizzor och Paradise hotell:) De är verkligen så söta och kloka flickor utan några konstigheter åt något håll! Jag hade bäddat mysigt åt dem i vårt tredjerum och det passade de perfekt och lilla Leo blev överlycklig över sällskapet!

På tisdagen så var det stadstur för dem och de shoppade hej-vilt och var givetvis supernöjda. Mamma hade sedan ställt till med middag så vi åkte dit tillsammans med Julia, trevligt men Sara märkte också att mamma har blivit gammal - det är svårt för henne när det vardagliga byter form, då är det som att hon blir alldeles förvirrad och har svårt för att vara närvarande i situationen.

På onsdag så hade vi kulturdag då vi besökte Väven, Gotthards Krog, Bildmuseet (tyvärr var översta våningarna stängda för de bytte utställning) och Konsthögskolans Galleri där mor höll på att få konstnären att sätta i halsen då hon var på väg att sätta sig på några konstverk. Vi tog givetvis också en titt på den "fantastiska" klädnypan. Sedan följde tjejerna mig till stallet där de i alla fall klappade min favorithäst Denver och jag fick godkänt av dem för min ridning:) Snabb middag sedan så var det dags för skräckfilm - Oujio - det var väl ca 35 år sedan jag var och såg en sådan men det var faktiskt riktigt underhållande och skräckinjagande. Tjejerna tyckte filmen var toppen;) Vi promenerade hem utmed älven och oj så fint de gjort där nere - tur att tjejerna kom så att jag fick möjlighet att se allt som Umeå har att erbjuda!

På torsdag så var det återigen dags för lite shopping och vi mötte upp Julia på Ronyas där vi åt pizzabuffe, Sedan följde tjejerna Julia till hamnmagasinet eftersom hon hade rep och det var lite höstlovsaktiviteter där men de var inte borta så länge utan kom hem och höll oss sällskap i tv-soffan:)

Fredag var ju sista dagen och då tog vi en roadtrip till Sävar via Täfteå. Besökte våra hus på Ringvägen och Smedsvägen - mor var förstås lite pinsam då hon steg ur bilen vid husen och noggrant studerade både hus och trädgård:) Vi gjorde också ett besök på Julias farmor och farfars grav som vi prydde med lite blommor och ljus. Väl tillbaka i Umeå så åkte vi till Bowlinghallen där vi hade kul - Sara var den som var bäst men det är ju inte att vinna som räknas utan att delta:) Mycket trevlig dag - vi åkte hem för packning, middag och sedan åkte vi i god tid till nattåget så att de även fick uppleva vår fina tunnel inspirerad av Sara Lidman!

Jag har haft fantastiskt trevligt och det verkade som att tjejerna också haft det. Spontant så hade de också varit och köpt blommor till mig - sötaste flickorna <3