Sista tiden på Gotland💛❤️💙

Ja så har de sista dagarna gått med rasande fart och ostadigt väder, jobbet pockar på och nu längtar vi hem för att ta tag i hösten! Bifogar en bildkavalkad och vi har njutit som vanligt i vårt paradis dock med att mitt knä helt packat ihop så jag längtar efter samtalet med ortopeden på måndag, något är galet 😅😳

Utedassen i Grynge

Tomtbod fiskeläge, gotland bäst bevarade!
❤️❤️❤️

Kvällsvibb🤍

Vi tog en kvällspromenad mot Sysne och det blåser upp till oväder, Sandvikens strand var alldeles tom och när vi kom hem drog ovädret igång men så mysigt inne💛

Dag 3 å 4 - fredag 13/8, lördag 14/8

Dagen började igen med polisförhör X 2 för Per, skönt väder men vi behövde åka till Hemse och handla, mysigt med utflykt också🥰 vi har haft ett litet drama på stranden då en gigantisk död säl flutit upp på stranden, det kändes obehagligt och jag ville inte ens att hundarna skulle bada där😳 målet med 10000 steg uppehålls och det känns så härligt trots att jag har ont i knäet! Vi njuter, känner harmoni och lugn i kropp och själ- det här är paradiset för oss❤️

Polisen skulle också delge Per två förundersökningar i häktade mål men tekniken strulade ordentligt så lösningen blev att vi åkte in till polisen i Visby och hämtade dem😅 tur man inte har ont efter besvär🤗

Imorgon är planen att packa ryggsäck och ta en riktigt lång promenad, ska bli så mysigt🥰 jag behöver väl inte säga att hundarna lever livets livs🐕🐕🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇

Dag 1 &2 - onsdag, torsdag 11-12/8

Så sagolikt underbart att få vakna upp i lilla stugan på SKAGS, blir lite rörd och så lycklig i kropp å själ varje gång❤️ tänk att mamma vågade satsa 1984 och va med på den här resan helt osett och för henne då var 33.000kr väldigt mycke pengar och nu är det vårt tillsammans med tre av våra kusiner! Det är en utmaning att äga något och 6 personer med starka viljor men jag tycker att vi klarar det lysande och stugan är så väl omhändertagen och utvecklas varje år till det bättre💖
(null)
Måste väl också inflika att färjan var en utmaning för Maja då det var fullt med hundar i varierande storlek och humör så antingen var vi ute på däck eller så satt hon i min eller husses famn😂🐕

Vera var som vanligt helt cool🥰

Nåja äntligen i paradiset och vi hade handlat för frukost, packade in oss i stugan och jag stuvade runt med saker så att jag kände mig hemma, promenad vid havet, middag och musikquiz på Gjutjärn (Sandvikens strandbod) så himla Nice och så otroligt mycke folk, kul att de äntligen lyckats hitta ett koncept som funkar där🤗 Per hade också telefonförhör på morgonen vilket han också hade idag och imorgon - svårt att va helt ledig😳😅

Vi är också numer delägare i den nyrenoverade tennisbanan som Björn Borg spelat på 🎾

Semester 2021☀️💛🥂GOTLAND

Så var det äntligen dags för semester, bättre sent än aldrig och så trötta som vi är kunde det inte komma mer lägligt och behövligt! Jobbade undan allt vi hade på jobbet igår och kom iväg 16.20 med fullpackad bil för att styra kosan först till Sundsvall där vi bestämt oss för att ta ett brejk på vårt favorithotell Clarion Grand hotell🤩 de bjuder på middag och igår var det lasagne , supergott😋 vi la oss tidigt och sov så otroligt gott - vi vaknade 07.00 av oss själva och var utvilade glada och inte ett dugg stressade, så vansinnigt skönt och härligt❤️ hundarna är välkomna ner med oss till frukosten och såklart fick de smaka både smörgås, ost, skinka och en pannkaka - lyx för oss alla och en toppenstart på semestern💛❤️ nu åker vi vidare mot Nynäshamn då färjan går 16.45 idag, på återseende från en lycklig lite lugnare Maria som börjar känna lugnet❤️
(null)

Det enda jag kommer att sakna är de här fyra gullungarna som är min älskade lyckoklöver 🍀 ❤️

Lämnade Norrmjöle och mina otroliga Dahlior som haft en fantastisk sommar, gurkorna har också frodats så det har blivit massor med inläggningar som alla ska få del av till vintern och Per plockade in mängder med svarta vinbär så att småtrollen kan få mycke c-vitaminer i sig när de kommer på besök❤️

Sommaren 2021☀️

Vi har jobbat, jobbat och jobbat så musten å energin har tagit slut🙄 inte uppdaterat på hela sommaren trots att vi haft underbart fint väder och många trevliga dagar men jag har varit så trött, lägger ut lite bilder nu från sommaren i stugan och sedan blir det en blogg dagligen från Gotland dit vi nu äntligen är på väg för SEMESTER💛❤️