Roadtrip🚗💹 i lagens namn⚖

Per har ett stort mĂ„l i Göteborgs tingsrĂ€tt (grovt bokföringsbrott) med 7 dagars förhandling som blev utsatt förra veckan med spridda dagar över maj och in i juni!  Dessutom har vi massor av annat jobb som behövde göras sĂ„ nu har vi slagit flera flugor i en smĂ€llđŸ€—

DAG1 TISDAG 4 MAJ 
Packar in allt som behövs för jobb, hundar och fritid och dĂ„ det Ă€r en lĂ„ng resa fĂ„r hundarna det extra mysigt bak i bilen, vi kommer ivĂ€g 09.30 och första stoppet Ă€r hĂ€ktet Saltvik dĂ€r Per har möte med en klient sedan Ă„ker vi vidare till GĂ€vle dĂ€r vi övernattar igen pĂ„ Grand Hotell - vi bestĂ€ller pizza och tar upp en ostbricka pĂ„ rummet, sĂ„ mysigt och jag lyxar till det med ett bad 🛀 đŸ„°
(null)

(null)

(null)

(null)

DAG 2 ONSDAG 5 MAJ 
FÄr i oss frukost och kommer ivÀg innan 10
eftersom siktet Ă€r instĂ€llt pĂ„ VĂ€nersborg sĂ„ har vi en bra bit att köra, tror det var ca 45 mil och det spöregnar ute och Ă€r mycke trafik. Som vĂ€ntat skulle det vara omhĂ€ktningsförhandling i ett mĂ„l sĂ„ vi stannade av pĂ„ en regnig parkering i Köping dĂ€r Per var med via telefon, det gick hur fint som helst - skulle aldrig ha accepterats innan pandemin🙄
(null)

(null)

(null)
Jag blev lite uttrĂ„kad sĂ„ ett snapfilter piggade upp😂 framme i VĂ€nersborg bodde vi pĂ„ Qualityhotell dĂ€r vi fick ett familjerum med massor av utrymme sĂ„ jag Ă„ hundarna bodde i ett eget rum, fin promenad lĂ€ngs med Göta kanal men kallt sĂ„ in i helvete, vi Ă„t pĂ„ restaurangen och det blev torskrygg som inte passade mig i smaken men vi tog upp en charkbricka pĂ„ rummet som var mumsđŸ€—
(null)

(null)

(null)

(null)

DAG 3 TORSDAG 6 MAJ 
Kl 10 hade Per bestĂ€mt tid med sin klient som sitter pĂ„ anstalten Brinkeberg sĂ„ jag lĂ€mnade av honom dĂ€r och tog en skogspromenad med hundarna, sedan Ă„kte vi till Fristad utanför BorĂ„s dĂ€r Per fick handla lite grejer till P1800 pĂ„ en specialaffĂ€r VP autoparts, sĂ„ nöjdđŸ€©
(null)

(null)
PĂ„ eftermiddagen var vi sĂ„ framme vid vĂ„rt mĂ„l - GÖTEBORG- och vilket fint hotell jag valt, hotell Egers bredvid centralstationen och nĂ€ra tingsrĂ€tten! Ja hundarna har dĂ„ aldrig bott sĂ„ hĂ€r fint och de fick till och med följa med ner och Ă€ta dĂ„ vi kunde sitta i lobbyn, Per Ă„t biff Rydberg och jag tog en konstig sparrisrĂ€tt med creme brĂ»lĂ©e till efterrĂ€ttđŸ€— 
(null)

(null)

(null)

(null)

DAG 4 FREDAG 7 MAJ 
Startade dagen med frukost pĂ„ rummet och sĂ„ följde jag Per till tingsrĂ€tten, nu vilar vi lite innan jag ger mig av ut i stadsvimlet och efter det att Per Ă€r klar i eftermiddag Ă„ker vi till Karlstadâ€ïžđŸš—đŸ’šđŸ•đŸ•
(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0