Tennisarmbåge😟

Den 24 mars köpte jag återigen en månads iksukort och som jag tidigare berättat, vilket alla numer också känner till, är jag antingen PÅ eller AV när det gäller träning - har inget tålamod!!!! Jag satte igång med shabam, PW, IW och dom att det inte räckte så gick jag igång på alla styrketräningsmaskiner som fanns där med 3x12 upprepningar!!! Såklart kände jag att det kanske inte var   Ok men det har ju inte stoppat mig! Dock så gick det inte för jag fick så fruktansvärt ont, avbröt min intensivträning och vilade armen och tyckte att det temporärt blev lite bättre men tyvärr...... En månad senare så har jag vilovärk, vaknar på nätterna och kan inte lyfta ett mjölkpaket, plocka ur matvaror ur korgen upp på bandet eller hälla kaffe ur kaffebryggaren så jag måste ringa citymottagningen och får en akuttid hos smärtkliniken idag!! Fantastiskt ställe och underbar kille (har tyvärr glömt hans namn men han heter inte Fredrik som jag envisades med att kalla honom:-))! Efter diverse undersökningar så konstaterade han krasst att jag har tennisarmbåge!!!! Jojo, har aldrig slagit ett enda tennisslag Men det har tydligen inte med det att göra;-) det är väl så här att det i grunden är en arbetsskada av mitt sekreterarjobb men om jag låtit bli att överanstränga mig på iksu hade det nog aldrig brutit ut!! Nu behöver jag följa ett träningsprogram, massera och gå på fortsatta behandlingar där så ser nog prognosen bra ut😃 allt vore väl OK om det inte var högern! Nåja, värre saker har jag ju varit med om så nog ska detta bli bra, tur det är fredag och ikväll vilar vi å medicinerar med lite vin❤️🍷

När jag ändå är vid klagomuren så vill jag bars skrika: vad faaaan är det för jävla väder - skärpning!!!!

Avslutningsvis så finns det positiva saker i livet och Vera är ett riktigt lyckopiller❤️🐶



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0