Livet som hundägare:)

Ja, nu har vi varit hundägare i två veckor och trötta är vi båda två men hon förgyller vårt liv något helt fantastiskt. Det är så underbart att se hennes glädje och iver att upptäcka världen. Vi har besökt golfbanan och hon börjar på att lära sig riktigt bra att gå i koppel, hon kommer på inkallning och kan för det mesta sitt:) Det är dock svårt att få så mycket gjort med Vera runt benen men det får ta den tid det tar och det var en riktig hjälpreda när jag skulle försök få ordning på mina odlingslådor. Allt detta arbete tog nog knäcken på henne så hon somnade i en riktigt härlig stil ute på altanen!
 
Jag såg alla program som varit med Ernst i Toscana och han hade gjort en riktigt riktigt finurlig blomställning för kökskryddor eller grillredskap och jag hittade de rätta tillbehören samt att maken sågade av en björkstubbe - tänk så bra det blev!
Ni ser väl framför er Basilika, Timjan och kanske lite oregano i krukorna!
Nu väntar jag på att Vera ska vakna och så ska vi åka och träffa Greta & Frida, det kommer att bli kul att se om Greta (tidigare Majvor) känner igen mig och hur glada syrrorna kommer att bli för att busa med varandra! Jag fick så fina blommor av Frida som jag också vill dela med mig till er!
En sak har jag förstått med borderterrier och det är att de kan få riktiga tokryck, hon springer och springer så att hon inte riktigt vet var hon är och direkt efter ett sådant ryck så somnar hon som en stock! Tokigt men charmigt:)
 
Ha en bra vecka som känns underbar då den är riktigt kort!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0