Netflix!

Jag skulle nog vilja påstå att Netflix är det bästa eller från vissa aspekter det sämsta som hänt vårt liv;) Det är helt magiskt att för denna lilla peng kunna se "allt" som vi bara kan tänka oss och för er som ännu inte kommit in i den här världen kan jag bara beklaga men såklart finns det en baksida med det hela - vi har blivit riktiga tvserie-narkomaner. Jag vill här och nu i alla fall tipsa om de serier som jag kommer ihåg att vi sett och ser;)
 
  • Sons of Anarchy - behöver väl egentligen ingen närmare presentation för någon men den var så beroendeframkallande att jag vet inte vad. Nu har vi bara säsong 7 (den sista säsongen) kvar och jag vet inte hur jag ska kunna se den lagligt............försöker med swefilmer men lyckas inte få fram det och jag vet inte om det är lagligt där heller, måste be någon av våra ungdomar om hjälp!!!!
  • House of Cards med Kevin Spacy - helt grymt bra och det bästa är att han pratar med oss som tittar, kan knappt bärga mig tills det kommer en ny säsong den 8 februari:)
  • Homeland behöver ju knappast någon introduktion och den sista säsongen hoppas jag kommer snart för den missade vi på Svt och inte undra på det då vi är klistrade framför Netflix!
  • Suits - advokatserie som har det mesta och det är otroligt att maken också verkligen gillade den serien, här väntar vi också på nästa säsong som jag inte kan få fram!!!!
  • Crossing Lines - en särskild specialagentgrupp som jobbar brett över Europa, sista avsnittet slutade med en riktig cliffhanger och här verkar det inte ha kommit någon ny säsong än överhuvudtaget
  • The Fall, The Killing, Den som dräper och Bron är riktiga höjdare som vi verkligen kan rekommendera
  • Sherlock Holmes
Just nu ser vi på Elementery och  Person of Interest som håller hög klass!
 
Däremot så har vi (konstigt nog) inte kommit riktigt in i Breaking Bad som är så hyllat men kanske hade vi för höga förväntningar på den serien men vi ska fortsätta att kämpa på med den även om vi nu har ett långt uppehåll. Ibland tar vi ett avsnitt av Dexter men det är också lite "långrandigt".
 
För min egen del så har jag sett Orange is the new black som handlar om livet i ett kvinnofängelse, mycket bra, och jag ser också Glee som är en glädjespridare:)
 
När jag lägger mig brukar jag försöka att se lite program som jag missat på den vanliga tv-tablån på paddan och igårkväll så såg jag två avsnitt av Lyckliga gatan - vilket underbart program!
 
Detta var således lite tv-tips från mig om ni inte har något att titta på d.v.s. - nu ska jag ut och leta lite presenter till alla födelsedagsbarn denna månad:)

Ha en bra dag från mig som snart har rektangulära ögon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0