Nutid, helgen:)

Det var en snabb uppdatering som jag gjort men jag får säkert anledning att återkomma till vad som hänt men nu känns det som att jag måste börja om i nutid annars blir det ingen blogg.
 
I helgen hade vi vår årliga golftävling och vi gynnades med ett härligt väder och över 90 deltagare, helt fantastiskt. Det var en stor glädje att det i år var två kvinnor och en ungdom som vann klasserna och som det kanske syns så var det glada vinnare. Grattis Mona, Andreas och Sonja igen!
 
Som jag tidigare berättat så håller jag på med all form av syltning och saftning så varför skulle jag inte i år plocka in äpplen och göra äppelmos, fantastiskt gott!

Vi var tvungen att ringa efter BJurbäcks bygg igen eftersom det trängde in vatten inomhus från öppenspisen så bästa Alexander kom och fixade det, det var inget större problem utan det var någon plåt som saknades. Däremot så uppmärksammade han mig på att det var väldigt väldigt mycket råttskit på taket och jag fick ju typ panik och ringde Anticimex som vänligt kom på direkten. Det visade sig att det var inte råttskit utan fladdermöss så jag kan upplysa er om att om det är skit i högar (typ pyramider) då är det fladdermöss:) När väl Alexander var hos oss så bad vi om hjälp med att få till vårt vindskydd på altanen och det satte han igång med på stubinen, idag blir han klar och det blev helt fantastiskt fint. Bild kommer lite senare på det för det verkar jag ha missat att ta kort på! I vart fall så tarvar vår nya uteplats på baksidan nya utemöbler och som vi har varit runt och tittat men antingen har det inte fallit oss i smaken eller också har det varit på tok för dyrt. Vi hittade i alla fall det vi ville ha på Bauhaus i Sundsvall men det såldes givetvis inte via webbshopen så igår tog vi bilen ner till Sundsvall och hyrde ett släp där. Vi köpte dels detta bord men också ett mindre kafébord i samma stil med två stolar. Supernöjda är vi:)
 
 
När vi så hade släpet så packade vi det fullt i morse och åkte på Återvinningen och som jag älskar att den finns. Det är helt fantastiskt välordnat och vi blev av med både gamla möbler, batterier, metall, plast m.m. och vi höll ju också på att få med oss lilla Isaac vilket hade varit lite jobbigt:)
 
Ha en underbar tisdag och så hoppas vi att jag hör av mig snart igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0