Höstlov!

Nu är det höstlov och det är något som jag inte brytt mig om på flera år men nu så har vi fått besök av underbara Sara och hennes två kompisar Elina och Linnea från Värmland. De kom med på tåget på måndagskvällen och vi startade vår vecka med hemmagjorda minipizzor och Paradise hotell:) De är verkligen så söta och kloka flickor utan några konstigheter åt något håll! Jag hade bäddat mysigt åt dem i vårt tredjerum och det passade de perfekt och lilla Leo blev överlycklig över sällskapet!
 
På tisdagen så var det stadstur för dem och de shoppade hej-vilt och var givetvis supernöjda. Mamma hade sedan ställt till med middag så vi åkte dit tillsammans med Julia, trevligt men Sara märkte också att mamma har blivit gammal - det är svårt för henne när det vardagliga byter form, då är det som att hon blir alldeles förvirrad och har svårt för att vara närvarande i situationen.
 
På onsdag så hade vi kulturdag då vi besökte Väven, Gotthards Krog, Bildmuseet (tyvärr var översta våningarna stängda för de bytte utställning) och Konsthögskolans Galleri där mor höll på att få konstnären att sätta i halsen då hon var på väg att sätta sig på några konstverk. Vi tog givetvis också en titt på den "fantastiska" klädnypan. Sedan följde tjejerna mig till stallet där de i alla fall klappade min favorithäst Denver och jag fick godkänt av dem för min ridning:) Snabb middag sedan så var det dags för skräckfilm - Oujio - det var väl ca 35 år sedan jag var och såg en sådan men det var faktiskt riktigt underhållande och skräckinjagande. Tjejerna tyckte filmen var toppen;) Vi promenerade hem utmed älven och oj så fint de gjort där nere - tur att tjejerna kom så att jag fick möjlighet att se allt som Umeå har att erbjuda!
 
På torsdag så var det återigen dags för lite shopping och vi mötte upp Julia på Ronyas där vi åt pizzabuffe, Sedan följde tjejerna Julia till hamnmagasinet eftersom hon hade rep och det var lite höstlovsaktiviteter där men de var inte borta så länge utan kom hem och höll oss sällskap i tv-soffan:)
 
Fredag var ju sista dagen och då tog vi en roadtrip till Sävar via Täfteå. Besökte våra hus på Ringvägen och Smedsvägen - mor var förstås lite pinsam då hon steg ur bilen vid husen och noggrant studerade både hus och trädgård:) Vi gjorde också ett besök på Julias farmor och farfars grav som vi prydde med lite blommor och ljus. Väl tillbaka i Umeå så åkte vi till Bowlinghallen där vi hade kul - Sara var den som var bäst men det är ju inte att vinna som räknas utan att delta:) Mycket trevlig dag - vi åkte hem för packning, middag och sedan åkte vi i god tid till nattåget så att de även fick uppleva vår fina tunnel inspirerad av Sara Lidman!
 
Jag har haft fantastiskt trevligt och det verkade som att tjejerna också haft det. Spontant så hade de också varit och köpt blommor till mig - sötaste flickorna <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0