F!

Är det möjligt så att FI är mitt val i år? Ja, det lutar faktiskt åt det eftersom deras politik handlar om jämställdhet för alla oavsett kön, ras, sexualitet etc och det är så jag också tänker! Lika värde för ALLA❤️Har egentligen aldrig engagerat mig i politiken men har innan FI haft mina tankar åt vänstern eller miljöpartiet just med tanke på solidariteten och att vi måste hjälpas åt att trygga vår värld för kommande generationer men viktigast just nu är faktiskt att frågan om alla människors lika värde viktigast så min röst lutar åt rosa💖 (dessutom min favoritfärg)! Tack vare Emily som är engagerad så var både jag och Julia med henne på torgmöte med FI! Engagerat tal av Umeås Margareta Gärding och som vanligt vältaligt med Gudrun Schyman! 
Jag har under en längre tid vägrat att se tiggarna i Umeå, förnekat att de finns och på så sätt hoppats att de ska försvinna - så naivt!! Efter artikeln i vk om den gravida Maria har jag sökt efter henne för att ge ett bidrag då jag har euro i plånboken sedan Spanien. Idag efter att ha lyssnat på FI om mänskliga värderingar och rättigheter så hittar jag henne och ger mitt bidrag till henne som inte är så mycket för mig men förstår att det gör skillnad för henne, tacksamheten är enorm och jag känner skuld trots att jag ger!! Vill göra mer men vad?

Väl hemma så fick det bli chokladbollar med polkaströssel sim tröst och raggmunkar med fläsk till middag:-) 
Hittade också skylten jag letat efter så länge till vår fotovägg här hemma ❤️


Jag fick det finaste omdömet av min bästaste bästis idag på Facebook; att jag är en sann filantrop (fick slå upp ordet och blev stolt!) ❤️❤️❤️❤️




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0