Tankar och funderingar!

Kollade lite bakåt i min blogg igår och inser att jag i början skrev mycket mer om vem jag är och hur jag mår samt vad som betyder något i livet. Nu känns det mest som att bloggen är en uppdatering med bilder om vad jag gör och det är också meningen men min ambition är att den här bloggen ska bli ett livsdokument för mig själv men givetvis också för mina barn och min familj, om de har något intresse:) Det är också jättekul att det finns andra personer/vänner som är intresserad av vad jag håller på med. Det är dock svårt att vara fullt ärlig här då allt är offentligt så jag kan ju egentligen inte skriva om någon annan än mig själv vilket begränsar vad jag kan skriva om eftersom andra människors beteenden påverkar mig i min vardag. Jag ska dock göra en liten snabbuppdatering av mig själv i dagsläget: 
  • Jag mår faktiskt riktigt bra psykiskt, det var faktiskt länge sedan jag hade någon riktig ångestattack och det gör mig lycklig.
  • Jag kan bara ta ansvar över mitt eget liv och leva det på det bästa sätt jag kan både mot mig själv och min omgivning.
  • Jag oroar mig inte längre för småsaker och upplever inte heller att jag stressar på samma intensiva sätt som jag gjorde tidigare.
  • Jag känner mig stark inombords och trivs med mig själv själsligt
  • Jag lever i nuet och tar lite dagen som den kommer
  • Jag tycker inte om min kropp - den har övergivit mig
  • Jag är trött i kroppen och det beror på mina överviktskilon
  • Jag har fortfarande en dålig karaktär som jag måste jobba med
Det negativa i min situation är vikten och det massiva fettlager som spänner över min mage:) Ni kanske inte tycker att jag ser så överviktig ut (eller också gör ni det - vad vet jag!?) men midjemåttet ökar konstant och nu gör jag åter ett nytt försök på IKSU - idag börjar jag och min ridkompis Eva att köra en månads hårdträning i kombination med ridningen och min fettultraljudsbehandling! För att detta ska funka så måste jag ju givetvis också ändra mina kostvanor - måste igen sluta med ostmackor och apelsinjuice!!!! Hur kan man vara beroende av ost och apelsinjuice?? Jag vet inte men så är det i alla fall för mig!
 
Nu ska jag jobba klart så jag vill passa på att önska alla en härlig vecka - solen skiner ute så det finns förutsättningar för att få en ljuvlig dag!
 
#solenergi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0