Mamma 80 år - Istanbul!

Så var det dags att fira lillla mamma som fyller 80 år. Hon vill inte vara hemma så vi beslutade sedan länge att åka på en resa men frågan var vart vi skull åka? Jag kände att en veckas charter blir lite för länge så vi enades om att hitta en storstad och valet föll på Istanbul. Syster Stina hade sportlov och skulle till Alperna med sin familj så det blev så att jag, Emily, Julia, Putte och Sara var ressällskap. Jag hittade en fantastiskt resa via nätet med flyg och hotell för strax under 3.000 kr per person. I torsdags den 27 februari så packade vi bilen och åkte ner till Emily i Sundsvall där vi sov över för att åka vidare till Stockholm Arlanda tidigt fredag morgon. På Arlanda så möter vi upp Putte och Sara. Vi får imponerande ressällskap på planet så vi blev alla lite starstrucked:) 
#alexanderbard #selfie
Vi åkte med Turkish Airlanes som var toppen. Tjejerna hittade genast en  multifjärrkontroll med egen skärm så att de kunde spela och lyssna på musik och film. Jag och Brolle underhöll mor med samtal och god mat, dryck som hon var djupt imponerad över att det var gratis;)
Väl framme i Istanbul så hade jag fixat med pick-up-service genom hotellet. Det kändes härligt att vara framme och stämningen var verkligen på topp. Alla blev typ chockade av glädje över hotellet. Det var verkligen som att kliva in i tusen-och-en-natt, så guldigt och mysigt - rummen var rena rama drömmen:) De härliga kusinerna fick dela ett rum och mysa ihop med varandra. Jag hade arrangerat med hotellet om blommor och bubbel (det var dock cider och dyrt som snus men det berodde på att hotellet inte själv serverade alkohol så personalen hade själv varit ute och köpt en flaska) Mycket bra!! 
Brolle ligger kungligt och njuter:) 
Mamma var så nöjd och tacksam - hon kände sig verkligen uppskattad och njöt i fulla drag av härlig morgonrock, blommor och lite bubbel! 
Värdigt en orientalisk drottning <3 
Vi gjorde oss lite i ordning och gick ut runt hotellet som låg intill Galata Tower där vi ganska snart hittade en mysig restaurang. De flesta åt filé med potatis, ris och sås - vi drack både vin och öl. Uppsluppen stämning som blev ännu bättre av priset, det kostade inte ens 100 kr/pp. Mycket bra:) 
Första kvällen startade fantastiskt bra och det är så härligt att umgås med famijen. Mamma är också en helt annan person när hon inte är på hemmaplan, hon är den ödmjukaste och gulligaste lilla gumma man kan tänka sig och litar helt på mig. 
Det är också så underbart att resa och umgås med mina fantastiska döttrar och jag tror att Putte känner samma sak att få egen tid med underbara Sara. Dessutom är det så härligt att se dessa tre tjejer tillsammans som är så tajta och mysiga ihop. Utöver detta så är det härligt att få egen tid med min lillebror också. JAG ÄLSKAR ER ALLA SÅ INNERLIGT att mitt hjärta svämmar över nu då jag skriver det här inlägget <3
 
Efter en promenad hem till hotellet på kullerstensgatorna var vi mycket nöjd. Vi la mammi i säng och så avslutade  jag och Putte kvällen med mysiga samtal på tjejernas rum! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0