Fortsättning Istanbul #gunborg80

Japp, då fortsätter jag min uppdatering och avslut på den trevliga helgen i Istanbul. Vi hade planerat att ta med mamma till ett Turkiskt bad - Hamam - och vi hittade det efter att ha besökt Sultanmosken, trots att det var väldigt väl gömt. Det var en fantastisk upplevelse och vi fick lånta badkläder som inte riktigt passade mig och min mors barm:) Det såg inte klokt ut men kul och dessutom så trodde de att jag och Putte var gifta så vi fick dela på en hytt:) Först gick vi in i ett varmt varmt rum där vi fick svettas ut och öppna porerna. Sedan kom männen som skulle behandla oss två och två. Jag blev så glad när jag frågade Sara om vem hon ville va med och hon valde mig, gullfian! Vi fick skrubb, massage och inskummning - otroligt skönt och allt avslutades med att de tvättade håret. Fantastiskt så turkiskt bad kommer jag absolut att göra om och det bästa av allt var ju att lilla mamma var jättenöjd! 
Snyggt gäng efter torkningen, alla jättenöjda och glada:)
Vi fortsatte att promenera genom den livliga bazaren och jag hittade till min glädje samma hårklämmor som Emiy köpte åt mig i Thailand!
Mamma med sina fantastiska barnbarn, det var verkligen en glädje att se så mån de var om henne och så fina de var mot varandra - jag älskar er alla <3 Vi hade ju lovat att inte gå så mycket idag men det blev ändå långa promenader så det var skönt att vila ut på en bänk innan spårvagnen kom - vi råkade dock prata så mycket på spårvagnen att vi  åkte för långt och fick åka tillbaka en sväng och vända men det var bara lite kul! 
Lite uttråkade och trötta så hittar jag på en ny variant på selfie - vad tycks? Sara tyckte i alla fall att den var kul:) 
Väl hemma så behövde mor få vila en liten stund i kungasängen innan vi skulle ut på födelsedagsmiddag. Vi visste inte varit vi skulle gå för receptionen hade så konstiga förslag så vi beslutade att ta spårvagnen igen ner till Sultamnet och hitta en restaurang där! 
 
Mammi vilar sig i form i födelsedagsklänningen och så ger vi oss iväg. Vi hittar till sist en trevlig restaurang som har både turkiskt och internationell mat. Jag beställer drinkar och mamma får en specialare med tomtebloss och allt. 
Lite suddigt men det verkar bero på att fotografen hade fokuserat på Sara;) Vi äter fantastiskt gott och avslutar med en chokladfondant som var enastående - mamma får tomtebloss i den också och restaurangen spelar Happy Birthday och alla sjunger och gratulerar. Verkligen en toppenmiddag! 
Smaskens med en köttbit som levde upp till älskade Julias smak! 
Vi promenerar hemåt och på vägen så råkar Emily ut för ett litet barn som tiggare som vill ha CASH men försöker också att lägga rabarber på hennes snusdosa!! 
Det var en toppenavslutning på helgen och mammas 80-årsdag kunde inte ha blivit bättre:) 
Trött men lycklig. Väl hemma på hotellet så stoppar vi mor i säng och avslutar kvällen på tjejernas rum med underbara samtal. 
Måndagmorgon så sätter Putte och mamma igång och samtalar. Jag är så himla trött att jag inte kan förmå min hjärna att formulera en enda mening. Jag tycker att jag mår bra och har kommit långt med mina kognitiva problem men i sådana här situationer då det varit massor av intryck, människor och ansvar så tar min kraft helt slut och hjärnan slutar typ att fungera. Känner mig tvungen att ställa in resan och besöket hos käraste syster Stina eftersom jag känner att jag inte pallar. Tråkigt men det gick inte att göra annat! Vi packar ihop, äter frukost och får skjuts från hotellet till flyget, perfekt ordnat! 
Avslutar med den bästa selfien under veckan på mormor och fina Emy <3 
 
Tusen tack för en fantastiskt helg! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0