Thailand!

Måste börja året med att lova att jag ska bli bättre på att blogga men med alla sociala medier som jag är delaktig i så är det inte riktigt som att man har tid och det känns lite överkurs att även blogga men detta är ju min dagbok för framtiden så jag vill verkligen göra en dokumentation om mitt liv som består av mer än korta statusuppdateringar och bilder! 
 
Min ambition för att ta familjen till Thailand var att vi skulle hitta en ny plattform att stå på och att vi skulle komma närmare varandra och det lyckades!!! Jag är så nöjd så detta var den bästa 50-årspresent som jag kunde få av min man och jag är evigt tacksam <3 Vi har haft det helt underbart tillsammans och det kommer defintivt att bli fler resor och sammankomster tillsammans!
 
Vi lämnade Sverige regnigt och grått fredagen den 19 december och humöret var på topp! Checkade in oss på det trånga charterplanet från Stockholm till Phuket, det är dock alltid lättare att sitta trångt och länge när sol och värme väntar på oss i främmande land. Vi landade på morgonen den 20 december och fick skjuts till vårt hus i Kamala där området mer såg ut som en byggarbetsplats än ett lyxigt boende. Det skall dock sägas att på några dagar så hade arbetarna lyckats få till det mycket bra. Huset var stort och perfekt för vårt ändamål - kan inte fatta att jag inte tagit några bilder från det men de finns i mitt huvud:) Vi vilade oss lite i form och tog oss ner till den underbara stranden i Kamala för några timmars sol och bad!  Svårt att komma ihåg vad vi gjorde vilka dagar så jag måste lägga upp en plan för mitt skrivande men vi har åkt longtail-båt, besökt Big Buddah, ridit på elefanter, åkt gocart, klappat tigrar, haft en underbar samvaro och jag älskar Er alla som varit med oss! Jag återkommer med en bättre redovisning och avslutar detta inlägg med två bilder som jag verkar kunna få upp på den här datorn;) 
 
Nu då vi åter är hemma så har jag och maken bestämt oss för att vi måste ta ett krafttag på 2014 med fasta för att komma igång med våra kroppar och att 2014 kan bli ett år i hälsans tecken. Vi kör igång med fasta och idag är det nedtrappning så vi håller oss till grönsaker men inget kaffe utan bara the så nu väntar en blomkålsgratäng i ungen som vi ska smaska på. Jag ställde mig på vågen i morse och det var inga roliga siffror som kom upp. Måste ju vara ärlig någonstans och jag är det väl här - den stod på 84,5 kg (fullständigt ofattbart) så nu är det hårda tag som gäller för Maria Söderberg Nyberg!!!! Kram 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0