Julen 2013

Julafton startades med en tur på stranden, svårt att hitta den rätta julstämningen men det gör inget. Jag har pyntat i huset med en lite julgran, julduk, julljus och skumtomtar - känns märkvärdigt härligt:) Jag skriver på min dator och försöker att hitta bilderna från Thailand men det går inte !!!!! Måste träffa Julia så att hon visar mig hur jag gör detta:))) I vart fall så hade vi en härlig dag på stranden. Det fanns vissa vid sidan om vårt sällskap som också skulle varit med på julbordet på Karlssons och som jag hade bokat bord åt men det passade tydligen inte det sällskapet eftersom de misstänkte att jag bokat bord på en "horgata" - jag blev helt förbluffad och chockad över hur människor kan uttrycka sig och kände mig verkligen kränkt över detta uttalande men det var väl lika bra att de inte följde med. Efter stranden med fiskspa för Emily och Petter så återgick vi till huset och gjorde oss i ordning för att åka in till Patong och julbordet hos Karlssons. Det var ett bra svenskt julbord - och vi åt oss mätta och belåtna. Jag och Lena tog en liten promenad och träffade Daniel på Wine-Collection, mysigt och ungdomarna åkte hem tillsammans med tuk-tuken:)
 
På juldagen hade jag och Lena bokat longtailbåtar som skulle ta oss ut på vattnet så vi packade ihop oss och var vid båtarna kl 10.00. Jättemysigt att vara ute på havet och vi började med att besöka Rock Island där det blev snorkling - det blev en snabb snorkling för mig för det kom så många fiskar mot mig;)! Nästa stopp blev Banana-beach där vi intog lite lunch i form av ham- and cheesetoast samt pommes - lunch som passar vår familj:) Familjen annorlunda hittade givetvis färska humrar, stora räkor och fiskar som de såg till att bli grillade till lunchen!!! Det var nog säkert gott men passade inte oss;) På kvällen så hade vi bestämt att åka in till Patong och äta tacobuffe på Green Mango med Daniel, Robert och Jonna - sagt och gjort men Stoffe var inte riktigt pigg i magen så han blev hemma men vi andra njöt av trevigt sällskap och god mat! 
 
Bilder på detta kommer således i närsta inlägg från telefonen:) 
Mycket annorlunda jul och vi saknade givetvis våra kära som var i Sälen men detta kändes ändå som helt rätt beslut! GOD JUL i efterskott alla från ett underbart Thailand! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0