Helgens aktiviteter!

Mycket händelserik helg som jag inte riktigt vet hur jag ska beskriva och det är inte riktigt som att jag kan skriva om det här eftersom det då kan uppfattas felaktigt men vi fick information om att en person gjort ett aktivt val att välja en ny inriktning på sitt liv. Min livsfilosofi är att jag inte dömer någon vare sig för deras val av sexualitet, kön, religion, ras eller något annat utan jag försöker att ha ett öppet sinne och respektera alla för den person de är. Jag försöker alltid att göra en egen bedömning av min uppfattning om en person och jag tycker om och respekterar den här personen varför jag accepterar denna förändring i den här personens liv men jag måste erkänna att jag har svårt för att förstå. Detta kan ju bero på att jag är okunnig varför jag inte säger mer om detta. Jag tror på LIVET och KÄRLEKEN vilket gör mig stark i mig själv <3
 
 
Nu ska jag då berätta om min egna fruktansvärt pinsamma fadäs som hände i fredags! Julia och henns fantastiska band Stereo Divine är ju utagna i en livetävling som heter Live-karusellen och deras första spelning i den här tävlingen vari fredags kl 22.00 på Hamnmagasinet. Jag vet ju givetvis att det är drogfritt där men jag har varit där tidigare på helgdagar då jag kanske tagit ett glas vin innan! Nu planerade vi att äta middag sent och bara dricka vin till maten - vi delade på en flaska vin och sedan gick vi. När vi kommer fram till Hamnis så hade de blåskontroll och nolltolerans. Alla fick blåsa och jag förstod ju att det här inte skulle gå vägen - vilket det inte heller gjorde, jag blåste rött! Det är nog det mest pinsamma jag varit med om på länge - det var ju en himla tur att ingen såg mig och han som stod i dörren var väldigt förstående och min egen dotter skrattade åt mig:) Nästa spelning är fredagen den 21 februari och då kommer jag att köra BIL dit:)
 
Foto: Stefan Lindström, Umeå och bilden är från Sommaren i City
 
På lördagen så var vi bjudna till Brita och Mats på Spansk Afton - mycket trevligt även om jag måste erkänna att jag har svårt för Paella men å andra sidan blir väl ingen förvånad över det:) Lite trött var man allt på söndagen men det var bara att bita ihop eftersom det blev lite jobb för maken och så var vi bjudna på middag hos lilla Mor. Julia och Petter följde med så vi hade en mycket trevlig stund även där.
 
Så var den helgen slut och så var det måndag med fasta och jag gick på ett konsultationsbesök på Nefertiti om fettreducering med ultraljud. Jag kommer att testa det - även fast det är dyrt men jag återkommer med resultat och mer information efter det att jag varit där nästa torsdag!
 
Jag känner mig lycklig med min tillvaro, trots fettdepån på magen;)
KRAM <3 och vem vill inte ha ett sådant här startkit???
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0