Kulturhuvudstadsårets invigning med mina bilder:)

 Prinsessan Estelle stal showen och hon var omåttligt söt. Vi hade första parkett då vi hängde oss ut genom kontorsfönstret när de invigde "utställningen här på Rådhusesplanaden" - jag gillar kungahuset och speciellt Viktoria, Daniel och Estelle. Viktoria hade också ett jättebra tal på invigningen!
På lördagen tog vi med oss Julia och gick för att beskåda Guitar-Museum som nu finns i Vasaskolans gamla hus tillsammans med restaurang och 4Sounds musikaffär. Per har gått gymnasiet med bröderna Ådén som är skapare av detta vilket är helt fantastiskt:)
Invigningen för 20 miljoner verkar alla ha lite negativa synpunkter på och jag måste säga "Mycket väsen för ingenting". Jag trodde nog som många andra att det skulle vara ett mycket mer spektakulärt ljus av eld m.m. men de sista 10 minuterna var mäktiga att se men då var mina fötter avdomnade av kyla så den känslan övertog allt annat:)

Efter invigningen tog vi en promenad genom Rådhusesplanaden och beskådade de vackra isskulpturerna som verkligen var fantastiska samt lyssnade på vår granne Sonja som höll ett tal under rubriken "Lyssna på mig".
Slutligen så gick vi förbi Lars och tackade för hans underhållande samtal:)
Jag tycker nog att vi tog till vara på allt som Umeå har visat denna helg så vi känner oss nöjda men längtar ut till stugan för en lugn och skön helg tillsammans! Vi funderar på att köpa skoter men får återkomma om det blir verklighet, nu känns det lite tokigt med detta väder men jag tror att vi skulle gilla det och det skulle vara kul med ett vinterintresse då skidåkning inte lyckas locka oss:)

Kram igen alla fina <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0