Februari - födelsedagsmånaden!

Under februari så fyller verkligen många runt omkring mig år :) På alla hjärtans dag den 14 februari så fyller älskade maken år och han fick en storslagen frukost (om jag får säga det själv:)). Han fick också en fin bok av Sune Jonsson där hans farfar är med på bild! Vi firade dagen ute i stugan och det var jättemysigt. Det tråkiga med att maken fyller år på alla hjärtans dag är ju så klart att jag inte själv blir uppvaktad men å andra sidan så kan jag väl villigt erkänna att det är tur också för han skulle aldrig uppvakta på alla hjärtans dag och då skulle det  kanske bli pinsamt!! 
 
Vi tog också en liten tur in till stan eftersom det dök upp lite härligt jobb och helt plötsligt så var vägen in till stan fylld med renar - vad i hela fridens dagar gör de här nere hos oss??? 
De är mycket underliga och enligt min uppfattning väldigt korkade men det kanske är tvärtom så att de är smartare än vad man tror. Jag ser de i alla fall som Norrlands kameler;) 
Det kom också lite mysig snö - det har det ju verkligen varit ont om denna vinter. Jag tror aldrig att jag varit med om en sådan konstig vinter med så lite snö och kyla. Det passar ju verkligen toppen då vi gått och köpt oss en alldeles ny skoter!!! Den står nu fint parkerad på gården med kapell över sig. Det kommer nog inte att bli några riktiga skoterturer i år men vi får ju utgå från att vintern kommer att komma åter till oss i Norrland så att vi kommande år får många turer ut på isen med härligt friluftsliv! 
Mitt lilla syrenträd blev i alla fall oerhört vackert med lite tunga snöflingor på:)
 
Pers fina syster Lena och svåger Janne kom också förbi och uppvaktade med en väldigt härlig tavla. Jag bara älskar den - även om texten inte mer berör maken än mig. Jag måste komma ihåg vad sidan hette som hon köpt den ifrån. Mycket fräsig - Tack Lena, den pryder platsen perfekt! Vi åt också en sagolik middag - likt nyårsafton - med gratinerad hummer till förrätt och oxfile med råstekt potatis, mumsfilibabba! 
Så gick helgen och det var dags för älskade gullegumman Julia att fylla år. Det är ju något oerhört märkligt att min lilla flicka fyller 21 år och jag är så oerhört stolt över henne. Eftersom hennes fina pojkvän Petter fyller år dagen efter så firade vi de båda med att äta på Eurasia. Jag och Emily (presentproffsen) var ute och shoppade perfekta presenter till de båda. Vi hade en mycket trevlig kväll tillsammans - Ni är bäst <3 
 
Utöver dessa firanden så fyller ju bästa svågern Micke år, Pers fina syster Karin och många fler så GRATTIS allihopa. 
 
Eftersom jag inte bloggat på ett tag så blev det här en lite rask uppdatering men jag ska göra en till i ett annat inlägg alldeles strax! KRAM 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0