Så var det dags igen;)

Japp, nu har rökstoppsdagen kommit och det känns bra samtidigt som det känns tungt! Det är konstigt hur taggad man kan vara inför ett beslut på kvällen och på morgonen känns det inte lika bra men det är så att jag vill ju inte vara rökare men jag älskar att röka, den ekvationen går ju inte riktigt ihop men det beror nog på att jag har den s.k. missbruksgenen inom mig vilket innebär att jag har lätt för att fastna i dåliga vanor och väldigt svårt för att bryta desamma.....men jag har samtigt lärt mig att det är så och det är bara att kämpa, jag måste vara tjurigare än den genen annars går det åt pipan:) Jag har i alla fall bestämt mig för att utnyttja den genen positivt genom att den ska hjälpa mig med träningen:) Den här veckan har jag varit på IKSU tillsammans med Alex&Sigges podd måndag, tisdag och onsdag och det har gått fantastiskt bra - jag är mycket nöjd:) När man varit och tränat så är man inte sugen på att röka så jag ska verkligen försöka att byta ut cigaretter mot träning - det är ju inte heller särskilt gott att ta ett glas vin om man inte få en cigarett som belöning så det känns som en win-win-situation!!!
 
Jag har nu klarat av morgonpasset utan cigaretter och det känns väldigt bra! Idag har vi möte på tobaksavvänjningsenhten och då får man ju höra hur det går för de andra i gruppen - känns spännande och motiverande!
 
Ett steg närmare målet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0