Övervikt:)

Jag tycker själv att jag kämpar med både träning och mat men det händer egentligen ingenting utan det känns som att det står still och det har det gjort länge men jag får inte ge upp:)!!!!
 
I vart fall så är min mor väldigt fixerad vid kropp och vikt, detta är något som hon hållit på med i en mängd år och som vi alla i vår familj stört oss på. Det värsta är ju när hon säger till barnen/ungdomarna att de skall banta och att de blivit tjocka - jag blir då helt galen!! Själv bryr jag mig inte så mycket men häromdagen så kom hon förbi på jobbet och jag hade visserligen en ganska tajt kjol men hon fick helt plötsligt för sig att: Herregud Maria så tjock du har blivit, hur mycket har du gått upp i vikt etc etc och jag sa till henne att jag inte har gått upp i vikt men inte ner heller och bad henne vänligt att gå hem;) Efter några timmar så ringer hon upp mig och har då verkligen på nytt funderat över detta med att jag måste ha gått upp i vikt....Maria: du kanske måste träna mer, äta mindre, prata med någon tränare, läkare eller min syster och höra vilken diet hon håller på med eftersom hon är så smal och fin!!! Blev givetvis kränkt och irriterad (hade dessutom PMS) och som pricen över I:et så säger hon; - Om det fortsätter så där så kommer du snart att väga 150 kg och då måste du vara med i TV-programmet Biggest Looser!!!! Jag blev galen............Ibland är hon inte klok!
 
Dagen efter så har hon ju inte släppt detta utan då har hon läst i tidningen om någon webb-tv som skall börja där man kan följa med under 8 veckor och få tips med träning och mat som hon absolut tycker att jag skall pröva......:(
 
Idag så har hon nu synpunkter på all mat som jag har hemma och den är ju så oerhört onyttig så hon uppmanar mig att åka och handla nyttig mat som hon skall äta då jag är borta.....jag hade gjort pannbiffar och potatis som jag har färdigt i kylskåpet men det ville hon ju absolut INTE ha, nej fyyyyyyy och undrar verkligen hur ofta jag gör sådan mat som inte är särskilt nyttig!!!! JAG BLIR GALEN!!!!!!! Nu känns det verkligen extra härligt att få åka bort på semester och ladda upp batterierna....
 
Har tvättat och packat nästan klart så nu jobbar jag lite och följer en lista som jag behöver göra men det är inte så mycket och vi ska ju faktiskt inte vara borta mer än drygt en vecka så det skall nog fixa sig.
 
Oj, jag glömde visst att hon utgick från att jag hade påskris och påskliljor hemma hos oss så att det är lite påskstämning när hon kommer och ska ta hand om Zigge - ja, ja får väl gå ner på Buketten och köpa hem lite gult och fint så att tanten blir nöjd!
 
Detta blev ett beklagansvärt inlägg om min mor som är som hon är men i botten så är väl det mesta grundat i en omtanke och jag är väldigt väldigt tacksam för att hon alltid ställer upp och tar hand om Zigge men jag måste bara få beklaga mig lite:)
 
Julia och Petter ska också komma och ta hand om lillgubben på helgerna men jag tycker allt lite synd om dem som ska ha gumman runt sig:)
 
Ikväll åker vi i alla fall till Daniel i Thailand och då jag nu har mitt lilla överviktsproblem så slog jag slag i saken och gick på Ingrids där jag hittade en bikini som passar min kropp och dessutom en underbar strandklänning så jag känner mig nöjd!
 
Ha det alldeles underbart, jag tror väl att vi har wifi hos Karlsson så jag ska försöka att ladda upp lite bilder här på bloggen eller följ mig på Instagram (mialuttu) för jag tror att jag ska försöka att undvika att skriva allt för mycket på facebook men vi får se.....
 
Puss och Kram <3
 
Jag hann faktiskt igår ut till min vän Lena H som fått en hjärnblödning för två månader sedan och det var underbart att se henne, vi hade nog kunnat suttit i dagar och pratat men orken och tiden räckte inte till. Det är lite som att se mig själv i spegeln för hur det var för 6 år sedan......inte kul men hon kommer igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0