Måndag igen;)

Efter det att vi kommit hem från Gran Canaria så rullade allt på av bara den och så begav vi oss iväg mot Sandviken förra helgen eftersom min älskade faster Inga fyllde 80 år. Jag har henne att tacka för så mycket i mitt liv. Tänk att de varje sommarlov och även påsklov tog emot oss barn med öppna armar. Jag har egentligen aldrig tänkt på detta så mycket förrän nu utan det var bara en självklarhet. Det tycktes nog lite märkligt för våra kompisar att vi aldrig var hemma på loven men för oss var det helt naturligt. Jag förstår ju nu som vuxen att det nog inte var så lätt hemma hos oss och att våra föräldrar faktiskt ville skydda oss så mycket som de kunde och att framför allt farmor och faster Inga ställde upp som skyddsänglar. Jag är idag så oerhört tacksam och det var således en självklarhet att åka till älskade Sandviken. Inga blev oerhört överraskad och det var så trevlig stämning att jag blir varm av bara tanken. Älskade farbror Lennart och Lena var också där och de bjöd oss på lunch i deras hus ute i Furuvik på söndagen innan vi åkte hem, vilket ställe och oj så trevligt vi hade där. Det är sällan som maken också är så positiv som han var efter den helgen men han gillar alla supermycket och känner själv att han är omtyckt av allihop <3 Jag kan tyvärr inte delge er några bilder eftersom min rackarns katt (Leo) har käkat upp alla sladdar till telefonen så jag kan inte överföra några bilder idag.
 
Väl hemma efter en superhelg så slår influensan från Hell till och jag tror att det är sällan som jag varit så sjuk. Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin haft 39 graders feber som vuxen....var helt förstörd!!! Jag börjar dock tro att min mor har lite rätt i att det är min kropp som säger ifrån när jag varit ute på för mycket resor och aktiviteter;) men det får det vara värt!
 
I helgen så uppvaktade vi lilla mor som fyllde 79 år i lördags och vi hade en mycket trevlig stund hos henne tillsammans med Julia och Petter. I söndags (igår) så åkte vi ut till stugan eftersom våra sköna skinnsoffor nu fick lämna oss för att flytta till Sävar. Våra nya soffor kommer på fredag - väldigt spännande:)
 
Nu är jag i alla fall helt klart på Bättringsvägen och ska gå på IKSU ikväll, måste försöka att komma i en bikini innan vi drar till Thailand, det här går inte!!!!!

puss och kram alla fina ute i vintervädret:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0