5:2

Det har varit en fantastisk semester men det har satt tjocka spår i min 50-åriga kropp och nu känns det som att vi måste köra oss själva in i kaklet:) Jag behöver gå ner 10 kg och maken 8-9 kg - hur ska vi då göra? Motion och ändrade matvanor är ju givet men vis av tidigare erfarenhet så går det så där att hålla ut med det men nu då gubben också bestämt sig för att vara med på ett race under september, oktober och november så att vi inte skämmer ut oss på stranden med ungdomarna till jul så gör vi ett gemensamt försök med 5:2. Kokade en grönsaks- och köttfärssoppa igår som per portion innehöll ca 300 kcal och därefter fick vi en smoothie och en kopp the med en skorpa:) Det gick förvånansvärt bra och så gick vi en powerwalk runt teg - väldigt svettigt men som vi båda sa; SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA och just nu ligger vi lite risigt till:)

Igår kom Emily och Stoffe hem från Turkiet - de hade haft det jättetrevligt, så mysigt för dem och vilka fantastiska bilder de tagit med en riktig fotograf:) Jag är så lycklig för att de funnit varandra och har det så mysigt ihop. De sov över hos oss men i eftermiddag ska de åka hem och då tar de med sig Nessie och Isaac - det blir lite tomt men skönt med lite mindre katthår:) Nu ska vi ut till stugan med lite grejer och Per ska spela tisdagsgolf - jag får ta en promenad för mig själv och min iphone!

Ha en mysig tisdag och njut av den sista sommarstrålarna som skiner från solen!

Bifogar bild från hur jag ser mig själv på festen med glädje och älskade systers fina mössa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0