Snabb uppdatering New York!

Så var vi åter i Umeå men det är drygt att ta sig hem över Atlanten och ingen sömn fick vi egentligen på planet heller! Tur var att vi kom hem i fredags så att vi har haft helgen på oss att rekreera oss och försöka att komma i fas med tiden, det känns ganska OK nu men inte riktigt 100:) Som bekant är jag dålig på att äta mat när jag är utomlands och nu då jag kom hem så hade mamma köpt limpa och herrgårdsost - jag kan inte räkna limpmackorna som jag ätit och de har lagt sig som mjuk bulldeg runt magen så nu är det dags att återuppta träningen igen, tror att jag tar en långpromenad i dag och ridning i morgon så blir det lite av en mjukstart! Nu ska jag försöka att göra en liten uppdatering om vår resa sedan sist.......jag slutade med shoppingen och det var den 1 maj och vad gjorde vi sen?

Den 2 maj så åkte nästan alla våra vänner hem så vi tog en taxi ner till Seaport Pier nr 17 där vi var för 17 år sedan, det är så mysigt och t.o.m. maken kom för sig att shoppa där - dessa bilder finns på en annan kamera så de kommer lite senare;) vi promenerade därifrån upp till Chinatown och Little Italy men då hamnade vi i lite tidsnöd så det fick bli taxi sista vägen till hotellet eftersom vi bokat biljetter till Phantom of The Opera:) Vi hade märkvärdigt bra platser - i mitten på första raden så vi kunde hänga över och se musikerna och vi noterade varje smink- och ansiktsdrag  - det var en underbar föreställning och The Magestick Theater som vi var på var underbart vacker - här njuter maken av atmosfären.

Fantastiskt trevligt igen

Våra vänner Lena och Siw såg Lejonkungen så vi mötte upp dem efteråt och tog tunnelbanan till The Groove i Greenwich Village....



Fantastiskt trevligt och Per fick önska Imagine som de spelade helt underbart:)

Sista dagen på vår resa så kändes det som att vi MÅSTE gå och promenera i Central Park, det var underbart trots att det regnade och vi tog ett stop på The Boathouse där vi åt en underbar lunch i alldeles fantastisk miljö..

 Min härliga sallad:)

 Pers härliga dessert:)

En snabb sväng på The Metropolitan Art Museum (framför allt för att tillgodose min mors behov:)) och så åter till hotellet för uppladdning inför Bruce Springsteen i New Yersey;)) Det var fullständigt magiskt och jag känner mig helt frälst av denna konsert 

ETT LADDAT GÄNG;)



Prudential Arena - ca 20.000 människor som alla ÄLSKADE Bruce <3



- efter konserten som väl varade i 3-4 timmar så kunde vi inte gå hem och lägga oss utan jag, Per, Lena och Siw drog på Café Wha och dansade och njöt några timmar till så vi stängde stället och var väl hemma närmare 03.00........dagen efter packning och laddning för hemfärd;( fick betala övervikt....;( och nu är vi hemma.

Detta var en mycket förkortad uppdatering men jag har lite att stå i här på jobbet så det kommer mera vid ett senare tillfälle;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0