Våren....

Igår var det vårdagjämning och officiellt så är ju våren här och nog känns det i luften men denna årstid så märks det verkligen hur avlångt vårt land är. Pratade med en advokatbyrå i Malmö i går och de skulle få 17-18 grader under veckan och det var underbart ute:) Han frågade lite lätt road om vi fortfarande hade snö och jag kunde ju inte ljuga utan så är det även om det finns hopp om livet! Idag är det ändå ett härligt väder ute men fy faan för att ha hund - det är inte kul att ta in en hund full med smuts flera gånger per dagen och jag är så jävulskt förbannan på de hundägare som inte tar upp sin skit efter hunden.......vi människor ser ju vart vi sätter fötterna men det gör inte alltid min Hund och då blir det extra extra äckligt!!!!!

Jag var på Pilates i måndags och det gjorde gott för maggen, trevligt att både Eva O och Lena L var där - det blir så mycket lättare och roligare när man har kompisar!

Jag och Julia hade bokat tid på Stallet i Vännäs för att pröva balklänningar igår så vi åkte dit med stora förhoppningar, till en början kändes det faktiskt hopplöst - ganska töntiga klänningar som absolut inte var JULIA men så frågade hon om Julia kunde tänka sig en svart klänning och när hon tog fram den och satte den på Julia så var det bara WAOW:) Självklart så var detta den dyraste klänningen men hon kommer att kunna ha den vid en mängd andra tillfällen och den har ett snörliv i ryggen så att den går att justera till större storlek och så finns även utrymme för att sy ut den. Till detta så fick hon röda blanka handskar och vi ska hitta lite fler uppiggande accessoarer men det var så tjusigt ändå så att det var inte klokt;)
Bilder kommer senare - vill ju ännu inte avslöja hur den ser ut................

Igår var det också ridning och jag fick fina fina Sarkof (Black Beauty), han är 20 år gammal men igår var han pigg som rackarns - han hade nog kunnat galoppera hur länge som helst bara jag hade orkat.....

I morse åkte Per till Lycksele för förhandling och jag har dagen för mig själv på jobbet, hoppas att Emily kommer till mig så att vi kan gå ut på stan och ta en fika. Gulliga Zigge ska till Djurmagazinet för en makeover och han kommer att må så dåligt först men så glad när jag hämtar honom för då blir han i vart fall 5 år yngre:)



Den här bilden är tagen för väldigt väldigt länge sedan och stilig var han, nu är han lite gammal och grå om nosen men fortfarande mycket söt:)

Bäst att göra skäl för lönen - ska ta tag i februari månads bokföring, blääääääääää:)

Love to U all ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0