Livet är hårt..

Hade en fantastisk fredagkväll och lördagen var underbar ute i Norrmjöle, som ni sett av mina bilder! På lördagkväll ringde en god vän och berättade att en man som vi känner fått en hjärtattack och ligger på hjärt-IVA, hans hustru dog i lördags! Så sorgligt och vi blev så tagna av detta så kvällen blev inte som vi tänkt oss utan vi pratade mest om att man verkligen måste ta tag i livet NU och njuta av det men det är ju inte så lätt att göra allt man vill då man har ett jobb som kallar på en hela tiden.......skänker en varm tanke till denna kvinna som var oerhört sympatisk och vänlig vid alla tillfällen som jag mötte henne men framför allt till deras barn och barnbarn och ber nu för att mannen skall klara sig! 

 

Men detta var då absolut inte det värsta utan när jag kollar telefonen på söndagmorgongen så fick jag ett chockerande sms av svägerskan Brita att en av Niclas bästa vänner i USA Marcus avlidit 23 år gammal. En fantastisk pojke som varit här i Umeå två somrar, bl.a. fick vi förmånen att tillsammans fira midsommar för några år sedan hemma hos oss på Bölevägen (se bilden och Marcus står till höger) och vi träffade honom även förra sommaren då han och hans kompis var här i Umeå. Han var tydligen enda barnet och jag kände mig alldeles "förstörd" av detta igår - så djupt orättvist och tragiskt att han skulle behöva lämna jordelivet alldeles alldeles för tidigt och då han hade så mycket kärlek och glädje att ge sin familj och omgivning. Mina tankar går givetvis till hans mamma som är helt förkrossad....



Jag hoppas och vill tro att de som lämnar jordelivet möts av ljus och kärlek på den andra sidan!

Min måndagmorgon började då inte något vidare heller eftersom jag var tvungen att gå till tandläkaren igen och nu börjar bedövningen att släppa så det är inte så kul men jag ska försöka att ta mig samman och åka på Pilates ikväll som jag planerat.

Var rädda om varandra ♥

Kommentarer
Postat av: m.

... å Du min käraste vän var rädd om Dig ♥ Du är allt för ofta mest rädd om de som ligger Dig varmt om hjärtat ♥ Inget ont med det, du har räddat mig mer än en gång :) Men vet att Du ibland glömmer bort Dig själv ... Å klart det finns ljus å kärlek när vi väl hamnar där, det måste bara vara så. Önskar Dig ♥ en lugn å ljus vecka, nu räcker det med elände!

/ pussåkram m.

2012-03-19 @ 14:27:10
URL: http://teammiraxcazper.blogg.se/
Postat av: Marran

Ja, nu räcker det med elände och jag vet att jag är lite dålig på att tänka på mig själv men jag SKA bättra mig;) Kram min vän <3

2012-03-19 @ 15:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0