Måndag och solen skiner!

Japp då fortsätter jag med ett helt vanligt inlägg om mitt eget liv som kanske inte direkt är kungligt bokstavligt sett men ändå väldigt väldigt bra.....jag känner mig faktiskt ganska så pigg och glad för att vara måndag och det måste ju bero på att den här helgen har varit vilsam och härlig! Vi var ju som sagt ute i stugan och det är så avkopplande att vara där trots att jag tvättat berg av tvätt och städat samt att maken jobbade under lördagen och vi var faktiskt här på jobbet även igår eftersom han var tvungen att förbereda sig inför dagens möte med sin klient i Stockholm. Vi var också över för lite trevligt samspråk med kollegorna Lena & Ulf och sedan tog vi oss över till Böleäng där vi blev bjudna på supergod lasagne och en härlig kladdkaka till efterrätt hos Brita och Mats - trevligt som alltid:) Efter trevlig samvaro och då Rolf åkt hem så tog vi en härlig promenad hemåt och Julia hade städat fint efter sig - hon hade haft födelsedagsfest hemma hos oss med tema Barnkalas;) de hade tydligen haft väldigt trevligt och hon hade skött allt superfint - jag är ju lite skadad sedan våra äldre barn haft fester så jag hade allt lite ångest men det hade jag inte behövt och det är skönt att veta tills nästa gång!!



Det blir ju fler kalas i veckan eftersom mamma fyller 78 år på fredag så då vankas det middag hos henne:)

Idag är det räkningsbetalardagen och jag har nu gjort en riktig clean-up bland skulderna, det känns skönt men ändå så hemskt jobbigt - nu känner man sig lite fattig;) men jag ska verkligen försöka att vara sparsam den här månaden men jag har tyvärr kvar den lilla slösan i mig men nu ska jag bli en liten spara:) Kommer ni ihåg tidnignen Lyckoslanten med Spara och Slösa (farmor kallade mig för en av dem och ni kan ju gissa vem och syrran den andra;))



Nu så vill man ju egentligen gå ut i det underbara vintervädret och jag tror faktiskt att jag ska ta mig en liten tur på stan och köpa en ekonomiskt billig lunch, lovar att INTE gå in i några affärer;))

Ha en alldeles fantastisk måndag, ikväll så ska jag och Christel iväg på Indoor Walking igen!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0