Det NYA LIVET (favorit i repris)....

Efter denna sommar och höst fanns det ingen återvändo, jag måste radikalt ta tag i min kropp!!! Utöver min kropp så har jag fattat ett oerhört viktigt beslut och det är att jag måste sluta röka. Min tandläkare på Paradontologienheten på Tandläkarhögskolan har motiverat mig för annars är det stor risk att jag tapapr mina tänder och är det något som fick mig motiverad så var det detta! Jag tog således klivet in på Tobaksavvänjningsenheten på sjukhuset och sa; Hej jag heter Maria och jag är nikotinist!!!! Det kändes skönt men farligt att säga dessa ord och då var ju steget taget och jag var inne i rullarna. Vi gjorde upp en plan och jag skulle sluta snusa under trippen till Malta och lägga av med cigaretterna måndagen den 3 oktober.

Sagt och gjort; snuset tog slut och det gick ändå bra att "bara" röka de sista dagarna på Malta. På flyget hem fick jag en Onico med Gingseng i av den gode Lars och det hjälpte. Rökte som en galning och måndagmorgonen kom och jag hade kastat alla cigaretter och hade ingen snus. Jag hade ju förberett mig med nikotinhjälpmedel men jag ska ärligt säga att måndagen gick bra. Det var betydligt värre under tisdagen men som tur var så skulle jag ju till stallet och det hjälpte mig en hel del.


Utöver detta spektakel så har både jag och maken (med Julia som vittne) lovat att börja träna och gå ned i vikt vilket innebär kort på IKSU Sport och jag har nu inhandlat kortet och igår var jag och Julia på Yoga, det var en lagom start!

Inte nog med detta så har vi börjat fasta (vitaminfastekuren) och det är typ detox! Det är faktiskt bättre för mig att fasta nu då jag slutar röka/snusa för då blir man så fokuserad på allt annat att man glömmer bort nikotinet. Nu är det andra dagen vi fastar och den fjärde dagen som jag är tobaksfri. Är jag duktig eller ??? Ja så in i helvete men nu ska jag visa att jag har den finska SISUN i blodet!!!

Nu slutar jag med min uppdatering och ska försöka att ge er lite mer information oftare. Avslutar dagens inlägg med världens sötaste hund som finns med på Facebook och han heter Boo:) Håll till godo mina vänner!



Nu ska jag ta en kopp örtte och gå hem:)
Maria Maruzka ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0