Malta....Sicily...Gozo

Jag har aldrig tyckt om att vara på vattnet, faktiskt har jag känt mig lite rädd och jag har en fruktansvärd respekt för vattnet men jag är inte rädd för att prova nya saker och det var ju fantastiskt förra året då vi fick förmånen att följa med på båten men den här gången blev det riktig segling och jag måste säga att det var en aha-upplevelse. Jag tänkte första dagen då vi la ut kl 08.00 och skulle vara på båten i ca 12 timmar att; Gud, vad jag kommer att bli less men inte då.....det är då man förstår konsten att bara VARA och njuta av friheten i dess ultimata form:) Trevlig samvaro, bra väder och delfiner gjorde ju inte resan över sämre:)) Nu ska jag delge Er ett litet axplock av bilder från min mobil!!!!



Nu är seglen uppe och vi är på väg över böljande blå, tjusigt.....och lite magiskt!



Förtöjd och klar på vårt första stopp på Sicilien - Marsalmeni! Även om det är underbart ute på vattnet så är det en jädrans skön känsla då man kommit i land och man fixar iordning allt, sätter sig i sittbrunnen och summerar dagen med en god drink!!!!!

 RUFFHÄXAN njuter på däck:)


Jag noterar att jag faktiskt uppdaterat Er med bilder från båten genom MMS så ni har sett det mesta, nu blir det några bilder från Malta och Gozo som är en helt underbar ö:) men det blir i ett nytt inlägg.........Marran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0