Malta - Gozo:)

Ok - nu kommer lite bilder från då vi vände åter från Sicilien och hamnade på Gozo, en fantastiskt vacker och mysig ö som tillhör Malta!



Det blåste rejält innan vi kom till land så det var bara att hålla isig men vi mådde alla bra och njöt:)



Typiskt Malta/gozo och det går att äta kaktusfrukterna samt att man gör någon form av dryck av dem..... fina nu då de blommade. Jag orkar inte ladda upp bilder på kyrkor m.m. - det är inte så kul för Er att se vår kulturella rundvandring om man själv inte varit där.....



Som tack för underbara dag så bjöd vi på lunch och då var även familjen Palmier inbjudna! Vilket ställe och vilken helt fantastisk trerätters lunch, vi åt, drack och njöt som aldrig förr. Det var nog en av de bästa måltider med sällskap som vi någonsin haft!!!!! Stället vi var på var ett gammalt palats där man serverade luncher och middagar samt anordade bröllopp m.m. ute i den fantastiska trädgården......



Per och Viktor njuter i loungen i trädgården - ni ser ju vilka underbara färger och vilken miljö...BÄST!

Nu är man åter i vardagen och det betalar sig att ha semester mitt i vår jobbigaste period så det har varit hektiska dagar som tar slut på kroppen. I helgen var vi ju i stugan och vilket väder, man trodde ju att man var i medelhavet och trots att vi var vid havet så stod luften helt stilla!!! Jag hade besök av min kära vän Britta och oj så trevligt vi hade det. Det är fantastiskt att umgås med vänner som man kan prata med om allt men även vara tysta tillsammans med och så är vi, jag är så nöjd!

Det fina vädret tog snabbt slut och nu håller man på att frysa ihjäl men idag är det väl OK men inte mer än så. Per är på golftävling och jag ska nu hem och göra iordning min specialgryta till mina underbara flickor:)

Ha en bra vecka alla fina // Kram från mig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0