Motion:)

I tisdags så började ridningen igen på SURF, jag var typ nervös hela dagen för det var så länge sedan som jag red men jag tog mig själv i kragen och åkte dit! På schemat stod att jag skulle rida Sarkof, han är en superfin, snäll och duktig häst så jag blev glad. Jag hade tur och fick göra iordning honom innan lektionen och det är så mysigt att vara inne i boxen och borsta och mysa lite med hästen innan ridningen. Väl uppe i sadeln började kampen.....jag var typ helt slut efter 15 minuter - detta håller inte men jag kämpade på och bestämde mig att nu måste muskler och kondition förbättras för jag var som en kokt pasta i hela underkroppen efter ridlektionens slut men det var kul som rackarns så nu ska jag inte banga ur någon fler gång utan vara där varje tisdag!!!!!



OBS! Detta är inte Sarkof utan O´Boy :)

Så kom onsdagen och då hade jag redan lovat att gå på promenad med Carina och trots en enorm träningsvärk i benen så gick vi på en härlig promenad samtidigt som vi fick prata om en massa trevliga och mindre trevliga saker som vi behöver dryfta med varandra:)

Eftersom käraste Emily också har pratat i att börja träna så tog jag tag i saken tillsammans med Julia, som redan har guldkort på IKSU, och så bokade vi in Aqua (vattengympa) till idag kl 16.00. Tur vi hade Julia som visade oss hur allt går till uppe på IKSU men väl där kändes det fantastiskt och oj så jobbigt men kul det var:) Det kommer absolut att bli fler gånger och blir det som vi planerat så kör vi Aqua power på onsdag kl 19.



Nu känner jag mig väldigt väldigt nöjd med mig själv och ska slappa i soffan tills jag kan krypa ner i sängen:)

KRAM TILL ER ALLA:)
Min vän har en jättefin blogg om inredning som jag vill tipsa om
http://vivekaiblackhornet.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0