DAG 5 - Vad är KÄRLEK??

Vilken helt omöjlig fråga att svara på - det är allt! Det största och mest fantastiska men samtidigt det mest smärtsamma! Det finns den stora kärleken till människor men också kärlek till djur, saker m.m. - allt från det stora till det lilla men svaret på frågan är för mig; Stöst av allt är kärleken .....

 

Jag har döpt min blogg till att jag bloggar om kärlek så detta vore ju mitt favoritämne men så svårt att på kommando kunna skriva vad jag tycker. Jag är en person som älskar och försöker att se kärlek i det mesta men visst är det svårt och visst gör det ont men om man aldrig älskat så kan man aldrig känna, vare sig lycka eller sorg!

 



Kärlek är det bästa men också det värsta, så enkelt ibland men så svårt .... vi människor gör det också svårare än vad det är och det blir svårare ju äldre man blir. Det är fruktansvärt enkelt att älska sina barn och ännu enklare att älska djur;)



Vad vore livet utan kärlek - ingenting!!!
Jag vill ändå börja som jag slutade att jag kan inte leva utan kärlek och som alla förstått så är min största och absoluta kärlek tillängnad till mina barn, Emily och Julia, allt annat är fattigare men för den delen inte att förakta. Jag älskar min man, mina syskon, min mamma, mina syskonbarn, min bonusfamilj, mina djur, mina vänner, mitt hem och sist men inte minst mig själv:)))) men ju mer man älskar ju mer har man att förlora men jag tänker inte så men vet att så är det.....när man älskar blottar man sitt hjärta och om man blir sviken så tar det hårt men det gäller att älska sig själv så att man kan gå vidare med kärlek ...


Så slutar jag dagens inlägg som skulle ha kunnat bli hur långt som helst men nu får det vara nog med denna dagens forum;)) Glöm ej att älska varandra och tala om det till varandra!!! Största av allt är kärleken och det är egentligen det enda vi behöver ha med oss i livet, allt annat är oväsentligt egentligen!!!

ÄLSKA DIG SJÄLV OCH GE TILL DE DU ÄLSKAR // Kram till Er som finns här för mig och som betyder allt för mig // Mia Fia


Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Desamma min vän >3

2011-01-31 @ 18:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0