DAG 3 - Mina föräldrar

Min pappa: Per Hans Yngve Söderberg, född 1930 och död 1977
 
Pappa var från Sandviken och mamma från Soukolojärvi i Tornedalen. De möttes i Göteborg och arbetstillfällena tog de till Västerbotten, Umeå och sedermera Sävar där vi växte upp. Pappa var ingengör och var inte så mycket hemma.  Pappa hade sina problem men han var den snällaste man kunde tänka sig och jag älskade honom djupt. Tyvärr lämnade han oss när jag var 13 år, ett hårt slag och inte var det lätta för min mor att handskas med mig som tonåring efter detta men det har ju ändå gått bra.

Min mamma: Anna Greta Gunborg Söderberg (född Luttu)

Mamma har arbetat som laboratorieassistent och ensam skött om oss tre barn, villa i Sävar och allt som hör till utan att ha någon släkt i närheten. Hon har gjort ett fantastiskt arbete och är i dag en glad pensionär med mycket energi och engagemang i det mesta:) Mamma och jag har skilda uppfattningar om mycket men det bottnar i kärlek!

Ha en underbar fredag och skänk en tanke till Dina föräldrar som är anledningen till att just Du finns till <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0