Dag 9 - Min Tro

Min tro är att jag tror på livet och på mig själv!

Min mamma är uppvuxen i Tornedalen och med en mycket kristen tro medans min pappa nog inte var uppväxt på det sättet. Jag anser inte att mina föräldrar på något sätt har uppfostrat oss med någon form av tro men då pappa dog tror jag att mammas halmstrå för att klara av allt ensam var att vända tillbaka till sin barndomstro och då blev hon på nytt religiös, hon prövade sina vägar och har nog funnit sin ro och tro i den svenska kyrkan men jag vet inte riktigt om jag kan säga att jag är troende! När jag är i kyrkan så känner jag en närhet men i vardagen så finns liksom inte Gud med mig - jag vill inte verka högmodig men jag har inte den där riktiga närheten och när jag behöver hjälp så är det inte Jesus eller Gud som jag vänder mig till utan jag förlitar mig på mig själv!


Jag avslutar igen med att säga att jag tror och hoppas på; LIVET och KÄRLEKEN - det får räcka för mig;) men jag vågar inte utesluta tron på himmelriket och i morgon ska jag följa maken på begravning (hans moster) och då kommer jag nog att känna ödmjukhet inför det stora igen.... den som lever får se:)

Godnatt och sov så gott mina vänner;) Kram Marran

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0