Miraklet:)

Med hänvisning till min förra bild så måste jag berätta min mirakelhistoria!!
Innan Per skulle åka och segla i Kroatien så var vi på Popshop och inhandlade en väldigt snyggg Henri Lloyd-tröja i gult och vitt. Han var så nöjd med inköpet och åkte lyckligt iväg till Kroatien!! Väl hemkommen med väska och allt så meddelade han mig sorgset att det blivit vinfläckar på hans nya fina tröja och det var tydligen inte ens hans fel! Jag packade upp tröjan och det var riktigt stora rödvinsfläckar som fått torka in under ett flertal dagar.....fast besluten att få bukt med problemet så började jag med att bearbeta fläcken med TaBort ett antal timmar innan jag tog tröjan till tvättmaskinen med ett bra tvättmedel...tvättade tröjan men inget hände med fläcken!!! På med TaBort igen, tvätt igen men inget hände...........hittade Galltvål i skåpet och började åter på att bearbeta fläcken, blötläggning, gnuggning och tvätt i maskinen igen - tyvärr så hände inget och jag meddelade min man att vi måste tyvärr glömma denna fina tröja och slänga den omgående!!! Då kom maken på att han sett reklam om Vanish och bad mig att vi skulle pröva detta fantastiska borttagningsmedel:))) Det tog mig ytterligare en dag innan jag inhandlade detta mirakelmedel men väl  hemkommen så behandlade jag fläcken och lät tröjan ligga i blöt i en skurhink ca 1 timme.........och döm om min förvåning när jag tog upp tröjan ur skurhinken så var fläcken BORTA!!!! Jag blev helt chockad och maken var överlycklig:)) Nu kommer jag aldrig att släppa Vanish ur mitt hem:)) LITA PÅ ROSA - jag är lyrisk.............ska nog skriva en rad till Vanish och anmäla mig som ambassadör!!!!

Idag har det snöat och det var ett fruktansvärt tråkigt väder men vi hade en underbar dag idag eftersom Per slapp åka till Lycksele så vi tog tag i förrådet på vinden och körde massor med grejer till vårt fantastiska förråd på kontoret!!

Nu har vi ätit en god middag och kopplar av framför tv:n, jag har också målat en korg och ska snart börja att måla bort furun på vår säng m.m.

 
Jag är fortfarande förkyld men det finns inte tid att ligga ner och vila men jag känner mig bättre och bättre:)

Ha en underbar kväll och i morgon är det fredag igen:) då får vi också nyckeln till vår nya lägenhet och hörs vi inget i morgon så önskar jag er alla en..........

..............KRAMIZ // Marran


Kommentarer
Postat av: Anna

Det ska inhandlas, blir mycket fläckar på Tindras kläder! :)

2010-10-14 @ 20:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0