Vintermys!

Nyss var vi på varma härliga Malta och nu står vintern vid dörren! Burr....men det mysiga med vintern är att det är extra mysigt inomhus:) Vi har nu äntligen fått ordning i lägenheten och det har blivit riktigt riktigt bra. Julia är också supernöjd med sitt rum som går i grått och lila. Som pricken över I:et så hade jag lovat Julia en ny tv i förtidig julklapp och vi åkte häromdagen till Media Markt och helt fantastiskt så hittade vi en Finlux platt-TV på 32 tum för 2.700 kronor!!! Helt otroligt och det roliga är att vi har tre likadana Finlux-apparater och den första som vi köpte kostade 5.900 kronor, den andra 4.900 kronor och den sista som vi köpte kostade 3.500 kronor ...... snart kommer väl dessa tv-apparater att vara gratis:)) Julia blev i alla fall jättenöjd och det var huvudsaken!



I går så var det dags för en ordentligt tvätt av bilen både invändigt och utvändigt - den var så grymt smutsig både invändigt som utvändigt att man skämdes men det är helt fantastiskt hur de kan få till en bil så att den ser helt ny ut:) Det var en fröjd att få hämta bilen och så skulle jag till stallet, vågade knappt sätta mig i bilen med stallkläderna. Det var en härlig ridtur på O´Boy som är en supersöt, snäll och framåt häst. Även om man är stressad som en dåre så rinner allt av en när man kommer upp på hästryggen!

Idag så var det dags för service på bilen så det var bara att lämna den på Motorcentralen för att sedan få en uppfriskande promenad till jobbet, huvva så kallt det var! men nu har jag åter fått upp värmen och medans maken har besök så sitter jag och gör ett litet blogginlägg, smart:))

Nu har jag varit ute på en akututryckning för att vara taxichaufför till min man igen!!!! Hade ingen bil men snälla Stickan lånade ut sin så nu har jag fixat det och är åter på kontoret! Maken är supernöjd för nu har han många stora ärenden på gång och då trivs han som fisken i vattnet och alla är glada:)

Ikväll hoppas jag att Robert kommer på middag så jag skall försöka att komma på något riktigt gott men jag tror att det blir min specialgryta som alltid gör succé!  Ha en fortsatt bra dag, nu väntar jag besök av min gulliga dotter Emily som ska låna lite frimärken av mig!!!

KRAM
TILL ER ALLA FRÅN MIG♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0