Älskade helg!

♥ älskade helger går så fort att man blir mörkrädd så det gäller att ta vara på dem allt vad man bara kan! Efter en hårt arbetande vecka så packade vi med oss katt och hund och åkte till stugan, så underbart att komma ut dit igen. Det var mer än en månad sedan som vi var där sist och oj vad mysigt det var! Eftersom det varit renoveringar där så hade vi mycket att ställa iordning men det gjorde vi ganska snabbt, sedan tände maken en brasa och jag en massa ljus! Oxfilé med kantarellstuvning blev det till middag och så Idol! På lördagen blev vi bortbjudna på middag hos härliga vännerna Danne och Leena! Fick sill till förrätt och Leena hade hittat på en egen variant som jag skall stjäla receptet på till jul (löksill, cremefraiche och riven västerbottensost) - den var toppen! Till varmrätt fick vi älgkött och kantareller igen, smakade ljuvligt och så fick vi njuta tillsammans av programmet "Så mycket bättre" som är en njutning att beskåda! Vi fick skjuts hem och en härlig sovmorgon på söndagen som också ägnades åt skidåkning på TV - härlig avslutning för att sedan åka hem till lägenheten vilket också känns helt fantastiskt! Pysslade lite där och så blev det älskav med mos som söndagmiddag!!!!

Nu är helgen åter slut och måndagen står för dörren. Har varit en stund på jobbet men nu ska jag åka med flyttkartonger till Emily och hjälpa henne med packning för till helgen skall det flyttas för hennes del! Efter det så tror jag att jag skall få möjlighet att adventspyssla lite och känna lugnet några veckor innan anstormningen av släkten kommer för julfirande ♥

Ha en härlig vecka och snart så är det ännu en ljuvlig helg i antågande!

KRAMAR I MASSOR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0