Jag är tillbaka!!!!!

Efter vår underbara semester i Thailand har jag efter hemkomsten varit sjukt trött (hur detta kan vara möjligt med all den vila som vi haft??) och även lite förkyld sedan var det mycket på jobbet och även här hemma att ta tag i men nu så är jag åter:) Jag har lite bilder från Julias kamera som jag skall visa Er och berätta om lite vad vi gjort!



Resan till underbara Thailand gick med Novair (Apollo) direkt till Phuket. Vi hade köpt excellent-paket på flyget så vi satt längst fram, extra benutrymme, gratis nöjespaket, gratis necessär med allt, gratis dryck och tilltugg samt en lyxig meny - resan gick som en dans! Jag kommer aldrig att flyga långt utan detta paket - det var värt allt! Värmen slog emot oss som en bergvägg men vi var så lyckliga av att vara framme. Daniel mötte upp oss på hotellet och oj så roligt det var att se honom igen:)

 

Daniel tog Robert direkt och drog iväg. Vi installerade oss på hotellet i Patong som var jättebra. Robban fick sitt eldorado tillsammans med brorsan så deras nätter var sena - jag säger bara "Bangla Road":) på eftermiddagarna gjorde de oss sällskap antingen på stranden eller också tog vi longtailbåt ut till någon strand och en dag så hyrde vi en speedboat som tog oss till Phi Phi Island och The Beach (stranden där filmen med Leonardo Di Capri spelades in) - det var en underbar tur ute på havet:)

Eftersom jag, Per och Julia inte var ute och svirade på kvällarna så var vi uppe tidigt på morgonen och då gick vi ofta till stranden med våra böcker:) Vi hade det så mysigt där och vädret är ju det bästa tänkbara - det är faktiskt sant att man blir brun om man ligger under parasollet!!!! Jag trodde inte på det men var tvungen att inse fakta:)
Allt är toppen i Thailand - jag tror inte att det kan finnas någon som inte hittar sitt paradis där! För mig är det absolut bästa människorna - de är så underbart trevliga, glada och omtänksamma, det är ett nöje att få umgås med såna människor och det gör ju också att man själv blir glad (OK - jag är oftast glad men iaf)....Julia gillade nog bäst de fantastiska priserna på kläder m.m och att hon äntligen fick bli brun! Jag gillade ju också shoppingen och kunde inte låta bli på stranden heller:)

Det blev några klänningar som var anpassade efter klimatet - allt man hade med sig kändes ju alldeles för varmt:)

Det kommer mer bilder och säkert mer om Thailand men nu är maken på häktningsförhandling i anledning av det hemska som hänt i Umeå igen och jag passar på att städa hemma - faktiskt skönt att ta en fredageftermiddag i anspråk för detta, jag poppar musik och ska snart belöna mig själv med ett glas vin:)

Ha en underbar kväll!
P.S. Tack kära svägerska LInda som gav mig en liten knuff i baken så att jag kom igång med bloggandet igen! D.S

LOVE U ALL // Marran


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej kära Mia! Kul att få se bilder från er resa och jag kan säga att de fick mig verkligen att vilja åka till Thailand nu! Ni verkar ha haft det helt underbart! Vad bruna och fina ni var! Syrran med fam åker dit i maj och det känna som att vi får spara ihop en slant och att det får bli vår nästa utomlandsresa efter Zell am see!



Skit med ond rygg, hoppas det snart blir bättre!



Nu väntar körslaget och min klassföreståndare från högstadiet är med så det ska bli lite extra kul! För övrigt så har Hannes honom i musik nu! Killarna känner också den 15 åriga killen som är med i karlstadslaget, de har mött honom i handboll! Sängen väntar sedan, vi har samling med Sara i morgon kl 7.00, hon ska spela handbollscup och hon känner segervittring!!!!



Kram kram

2010-03-20 @ 19:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0