Dressyrclinic

Den här veckan är det teorivecka på SURF så man får välja fritt vilka teoriaktiviteter som passar och jag valde från programmet att gå på dagens teori som hetter "Dressyrclinic" - jag visste inte riktigt vad det var men förstod att det hade att göra med dressyr och få lära sig ett och annat om detta område vilket passade mig som handen i handsken! Således var det ridskolelärarna Camilla (min), Rebecka och Anna som red på sina egna hästar och Erica var deras ridinstruktör och vi elever fick stå med i ridhuset och fick allt förklarat för oss!!!

Jag säger bara en sak: De här tjejerna vet vad de gör!!! Jag stod mest och gapade men det absolut bästa med allt var att det hela kvällen gick upp ljus för mig och jag bara: Jaha, jaha - ok - jaha - men gud  nu fattar jag öppna - slutna m.m. Det var som att "liljeholmens" tändes i ett i mitt huvud:))


Så nu då jag är upplyst känns det fantastiskt att fara och rida igen på tisdag - Jag känner mig laddad som bara den och det är en skön känsla eftersom jag fortfarande är nervös för att åka dit, jag vet inte riktigt vad det beror på men jag är orolig för att jag inte ska klara av att göra iordning hästen, inte komma upp, ramla av m.m. men nu kommer det att gå bra:))

Ha en härligt torsdagkväll och imorgon börjar helgen på nytt - hur fort kan en vecka gå egentligen???

GODNATT MINA VÄNNER //
Den upplysta ryttarinnan Maria :) som nu ska gå från teori till praktik!

 


Kommentarer
Postat av: Laptop Mormor

Hej!! Måste bara skratta...Har ju själv ridit Islänningar tills för några år sen. Vi höll också på med öppna och sluta...såååå svårt tyckte jag..å fortf. tycker. Ja det här med hästar det är livet det!

Tror att jag ska ta itu med ridningen nån gång här framöver...den som lever får se! Medans jag nu skrev detta så vet jag att du nu är ute å kollar runt på min blogg...hahaha..hoppas du gillar den. Jag gillar din väldigt mycket. Ha det gott! Kraaaam...

2010-03-27 @ 14:54:54
URL: http://metrobloggen.se/sibbe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0