Valmöjlighet

Jag lever efter devisen att livet är fullt av möjligheter och inte problem. Jag har som mål att inte bli gammal och bitter. Därför försöker jag varje dag att tänka positivt och dela med mig av det som är bra och inte det som är dåligt. Var och lyssnade på Kay Pollack och han gav mig ännu fler råd! Vi har alla ett val varje dag att välja att vara "lycklig" och inte irritera oss så mycket på andra människor. Det är många som tänker: "om det inte vore för alla idioter runtomkring mig så skulle livet vara bra" men problemet är att vi kan inte ändra på andra människor utan vi kan bara ändra på oss själv och hur vi skall hantera sakerna/människorna som stör oss! Därför har vi varje dag en möjlighet att välja om vi vill se problemen eller om vi vill se möjligheterna. Det är ju givetvis helt omöjligt att göra så varje dag - jag tror också att det är nödvändigt att få bli riktigt arg och att ha rätten att få vara sur som en ättika. Jag vet att jag ibland kan vara som en riktig bitch:)) men om man försöker att tänka positivt så blir det lite lättare för en själv att leva!!

Att känna Lycka kan ju vara allt från att få vakna och må bra till att uppleva en euforisk kärlek till en annan människa. Det kan vara att få klä på sig varma kläder och gå ner till ett fruset hav som är så stillsamt, kraftfullt och vackert att det nästan gör ont i själen!! Lycka är olika för varje dag och varje person men vi är alla värda att få känna oss lyckliga och älskade!

GRUPPKRAM till Er från Mig!


Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Se möjligheter och inte hinder, så ska vi leva. Mitt älskade utryck är: Carpe Diem. Jag tycker att det säger allt:)))Håll våra hjärtan.

2010-01-07 @ 14:44:46
Postat av: Maria

Käraste skogsmullesvägerska - Carpe Diem, det säger ju allt// Kram och "Håll vårt hjärta" - BÄST!

2010-01-07 @ 18:08:28
URL: http://mialuttu.blogg.se/
Postat av: Mattias Tefke

Det är så roligt att vara inne och läsa i din blogg Maria, jag gör det nästan varje dag nu sedan du skrev till mig. Jag var också på en föreläsning med Kay Pollack och han e så himla bra. Jag har även läst 2 av hans böcker som har hjälpt mig många gånger! Jag tycker det e roligt med såna utryck för de säger mycket vädefulla och användbara saker. Jag brukar säga att ingenting är omöjligt för det är enbart du själv som sätter dina egna gränser! Så du kan nå precis vart du vill! Kram mattias

2010-01-09 @ 22:54:59
URL: http://mattiastefke.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0