Trettondagsafton

Idag är det en helgdag som egentligen är som värsta julklappen! Den kommer helt apropå och ingen vet varför man firar den! Många tror att det är nu som julsakerna skall bort  men så är det inte:) Vi ska faktiskt vänta till den 13 januari med att plocka bort julen även om man är sugen redan nu! Jag vet inte varför man firar men det går att få information på Wikipedia; 

Trettondagsafton

Från Wikipedia

Hoppa till: navigering, sök

Trettondagsafton har flera betydelser:

 
OK - detta gjorde ju ingen klokare men kolla upp det om du vill - här en bild från Shakespeares filmatisering;

 Jag är iaf tacksam över att det finns en helgdag mitt i allt som ingen vet varför men den kommer som en skänk från ovan när man tycker att man varit ledig väldigt länge:)) Vi samlade i vart fall ihop tvätten hemma och jag hade också hämtat Emilys tvätt för att få en ledighet med tvätt och friluftsliv ute i stugan. Djuren är med och mysigt värre är det här men kallt så in i snöjven:) Men med brasa, levande ljus och yllekofta så är det underbart:))

Vi har idag också bokat resan till Daniel i Thailand och det bär av den 27 februari tillsammans med Robert. Det känns xtra angeläget att åka nu då han är egen företagare och har ett stort ansvar så vi vet att vi är efterlängtade och faktiskt kommer vi nu att bo i Patong för att vara nära honom! Det känns härligt att vi snart är där och kan stötta och vara med honom.

Återigen får mammahjärtat en uns av dåligt samvete - men jag och flickorna skall åka till London för att ha en härlig gemenskap som jag vet att vi kommer att ha:))


Love U All // Mamma, hustru, plastmamman och katt-/hundmatten Mia

 Gullebarn som tomtar - Sleep tight:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0