Städning

Som jag tidigare redovisade så var det dags för städning och nu är det gjort! Jag förberedde mig väl mentalt innan jag satte igång och började med plockandet (det är det värsta) och det var ju kläder, tvätt, väskor m.m. kvar från julresan till Värmland men jag kände mig glad i hågen:

och flög runt i lägenheten med dammtrasa, dammsugare och skurhink - det gick som en dans och skam den som ger sig. Lägenheten skiner som aldrig förr - t.o.m. maken noterade att det syns att jag städat!!! Jag vet att han har dåligt samvete för att han inte hjälper till (jag har ju tidigare berättat att vi lever på 1800-talet när det gäller jämlikhet) men han säger att han inte "mår bra på städning"!!!! Vem f.....n gör det och nu känner jag mig så här:

 Hi, hi men jag njuter av ett fint hem. Nu ska jag iväg och hämta Emily som jobbat idag, sedan iväg på Rimi för att handla och sedan får tammef..n maken laga middag och då skall jag sitta ner i soffan med ett glas rött vin och tända ljus!!

Städhälsningar från en skurhink:)) Maria


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt med ett städat hem, känslan efter det man är klar är obetalbar. I morgon så är det dags för snabeldraken och moppen här hos oss. Ha en bra fortsättning på helgen. /A-L

2010-01-02 @ 19:05:33
URL: http://familjenlind.blogg.se/
Postat av: Mattias Tefke

Hej Maria :D Vad roligt att se att du också bloggar och duktig är du också!! Roligt att du tittade i min förut och jag hoppas att allt är bra med dig och familjen! Kram mattias

2010-01-02 @ 21:41:03
URL: http://mattiastefke.blogspot.com
Postat av: skogsmulle

Ge brorsan en spark i baken från"lalla"

2010-01-03 @ 17:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0