Sikta mot stjärnorna

.........nej vi ska nog vara väldigt nöjda med att komma hälften:) Jag skrev i morse om Michael Jackson och om Elvis. Ikväll sändes en tvåtimmars konsert om Elvis på kanal 8. Jag såg den inte utan ägnade kvällen åt Lets Dance men svågern Mats ringde och berättade att det var Elvis på TV så jag fick möjlighet att se de två sista låtarna av honom. Jag vidhåller min inställning från imorse och vilken sorg att se Elvis med en sådan utstrålning, charm, energi, musikalitet m.m. och sedan veta att några år senare var han i ett totalt förfall och sedan lämnade jorderiket. Vilket förlust........för alla men framför allt för honom själv och hans anhöriga. Svågern talade då om dagens stärnfall som kan liknas med Tiger Woods som tydligen haft liknande uppväxt som Michael Jackson och vi talar om barnen som de lämnar efter sig!!! Så sorgligt .......... och här sitter vi ibland och är jäkligt missnöjda med allt........skämmes:)

Jag har det så jäkla bra och även de mina runt om mig - stackars människor som siktar mot stjärnorna för inte är det bättre där utan snarare tvärtom, kanske väldigt ensamt!!




Jag känner mig lite motsägelsefull eftersom jag tycker att man ska ha höga mål för sig själv (sky is the limit)!!!! Filosofin är att når man inte dit så kanske man når halvvägs och det kan vara gott och väl men det är viktigt att veta att innan man börjar klättra på stegen så skall man veta att man står stadigt på jorden i sig själv! Hitta stjärnorna först i ditt hjärta innan du börjar din väg mot skyarna:))

Stjärnlika hjärtkramar från mig// Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0