Saknar ni mig???

Jag har inte haft kontroll på tekniken så jag har inte kunnat komma in på min blogg:(( Emellertid så har jag faktiskt lite att stå i och eftersom jag vill skriva om positiva saker här så hör inte dessa saker egentligen hemma här men OK jag gör ett undantag!!

Efter många sötebrödsdagar så måste det bli en förändring och jag har sedan nyår gjort mig mentalt förberedd och startskottet skulle då gå av i går vilket så också skedde men söndagen inleddes med att kontrollera hur illa ställt det var med min kropp eller om det är så att alla mina kläder faktiskt krympt i tvätten:)) -högst otroligt! Faktum var att vägning och mätning av min kropp fick mig att bli "deprimerad"........ja faktiskt lite iaf:) men det var inte läge att gråta över detta utan bara att anteckna ner fakta i min nya Rosa Bok som skall dokumentera förändringen..........jag ska inte delge Er mina siffror men vikten var 78,5 kg!!!!!!!!!!!!!!!! OK - Jag är lång men som en klasskompis under högstadiet sa; Mia - du är lönnfet!!!! - ja det är nog ff rätta ordet!

I vart fall så är min plan att äta nyttigt och ofta, byt ut vissa måltider mot Nutrilett - om jag inte hittar något nyttigt att äta, inga smörgåsar, ingen ost, inga juicer etc men framför allt så SKA jag motionera varje dag och nu har jag två kvällar tagit med mig Zigge, min iphone (med bra musik) och gett mig ut på riktigt effektiva promenader och ikväll är det ridning så det är en bra början!

 Ovanstående är således numera min egen Lag och den skall följas till punkt och pricka!!! Därmed basta....

Gossiga kramar från mig till Dig - nu går vi mot ljusare tider:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat!!! Ta bort drycken på natten oxå, både lighit och vanlig:)) Good luck! Kram Linda

2010-01-12 @ 15:08:23
Postat av: Maria

Kära svägerska!! Jag glömde ju givetvis det men på natten dricker jag nu vatten och ingenting annat:))

2010-01-12 @ 20:35:46
URL: http://mialuttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0