Ridning

Imorse så var jag trött som bara den men idag var jag tvungen att börja kl 08.00 så det var bara att traska iväg men jag fick i mig kaffe och Actimel (jag har gått på reklamen :-)) innan jag gick hemifrån. Till lunch blev det Nutrilett och det kändes helt OK. Promenad hemåt och till middag blev det idag pyttipanna, ägg och rödbetor. Faktum är att det var så sjukt längesedan att vi alla tre tyckte att det var en toppenmiddag..........så var det då dags för årets uppstart med hästarna!



Men inte såna här små gulliga utan riktigt stora hästar. Jag har bytt grupp på SURF sedan förra terminen för det var för svårt för mig - jag kände mig sämst och det var inge kul så då gruvade jag bara för att fara dit men nu har jag hamnat i en ny grupp och på tisdagar som passar mycket bättre men jag var ändå nervös .......... När jag väl kom ut till stallet kändes det jättebra igen  - jag gick med spänning och kollade vilken häst jag skulle få och det blev NIX. Jag har ridit honom en gång tidigare och han var en duktig pojke:) Ut i ridhuset så var det koner uppställda och vi satte igång. Det var superkul, superjobbigt och lite svårt men jag ska träna lite teoretiskt på alla termer, skänklar m.m. för att få hästen att göra som jag vill och typ så här tränade vi ....

........i samlad snabb skritt och i samlad trav. Sedan när hästarna blev för slöa -eller rättare sagt vi ryttare så körde hon i gång oss i full galopp varv på varv och det är en så underbart härlig känsla:)) Mina ben bar mig knappt när jag steg av hästen men så nöjd jag var och nu känns det så kul igen!!!

Kram till Er alla och njut av varandra och om inte annat så av Dig själv:)
 Ryttarinnan Maria S tackar för sig idag// KRAM :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0