Motion ./. Vila

Jag är en väldigt aktiv person men jag är inte känd för att motionera utan jag håller igång med andra saker och det är ju också bra men uppenbarligen så har min aktivitet även inneburit mycket vila för min kropp eftersom varken jag eller kläderna känner igen den:) Jag är nu fast besluten att börja motionera och ridningen igår har verkligen gett sig till känna i min kropp och även om jag har ont som bara den så är det en underbar känsla med träningsvärken.......trodde väl aldrig att jag skulle kunna säga detta men det känns som att denna vilande kropp som min själ befinner sig i går att förändra och bara efter tre dagar tänker jag hoppfulla tankar!

Jag kämpar faktiskt med att räta ut mina armar och att fara å handla var en bedrift eftersom jag skulle bära hem matkassarna själv men ont skall förgås med ytterligare ont så nu ska bara maten få vila lite sedan skall jag och Zigge ut på en långpromenad till Strömpilen i raskt tempo. Faktum är att jag redan längtar och låten som väntar i iphonen är Halo med Beyonce så det kommer att bli en bra start!!!!!

När jag kommer hem så kanske att jag skall försöka mig på lite stretching för det skall ju vara bra för musklerna och om jag även försöker att öva upp min vighet på gamla dar så kanske jag kan göra så här i framtiden:))


Det är inte omöjligt (Joooooooo men kanske halvvägs) - but you never know!!!

Efter all motion är det faktiskt väldigt väldigt skönt med VILA och det skall inte förringas för jag tror att ingen mår bra av att kontinuerligt motionera utan man behöver balans, som med allt i livet och det är faktiskt en fröjd att ligga en stund på spikmattan innan man sjunker ner i de mjuka kuddarna med det sköna duntäcket på......jag längtar redan:)

 Sammantaget: Vila ./. Motion = viktigt i var mans/kvinnas liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0