Livets härligheter och jävligheter

Jag har varit tyst i helgen och det beror på att jag vilat från datan - vi har varit i stugan - skönt men jobbigt! Det har lätt blivit ett beroende att hela tiden vara uppdaterad med allt som händer på nyheter, bloggar, facebook och sin egen blogg..........känns lite jobbigt men skönt att bestämma sig för en datafri helg:) Mysigt som vanligt i stugan och på lördagen hade vi våra kära vänner Danne och Leena över på middag, vilken trevlig kväll men så kom då söndagen med sitt trista besked; lite lätt bakis och influensaliknande symptom som har smugit sig på mig. Jag mår inte bra........:((( Usch det sitter i halsen, näsan och hela kroppen känns helt obekant.........dricker Enchinagard och hoppas kunna mota Olle i grinden!!

Om jag blir sängliggande imorgon så vill jag ha det gott och mysigt som käraste nallen:)

LIVET är härligt när man älskar och är älskad. Förjävligt när man känner tvärtom och vissa dagar kan det verkligen vara så men det gäller att hitta lösningar för att återgå till det härliga livet..........ingen blir lycklig över att sura och vara "snåla" mot varandra med känslor. Prestige är totalt överskattat!!!!!

Jag vill fånga dagen och dess innehåll. Tack Lena som läser min blogg och kommer med uppmuntrande kommentarer - dessa bokstäver önskar jag dig och mig själv på väggen;

Jag tycker inte om mig sjäv när jag är sur, bitchig och tråkig men vi har alla våra trista dagar men jag vägrar att gå och lägga mig som en surtant så nu avslutar jag kvällen med en riktig kärleksnalle com gör varje människa glad. Jag skall ta en alvedon och gå till sängs. Förhoppningsvis vaknar jag med en frisk kropp och en glad själ:)

Kärleksfulla kramer från ynki pynki mi:)


Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Är så glad att jag får besöka vårat badrum flera gånger per dag. För på en av väggarna har jag "Carpe Diem" med härliga bokstäver (gåva från syster Karin).Blir då ofta påmind om att jag ska ta vara på dagarna och fylla dom tacksamhet för allt jag HAR och inte försvinna ner i hopplöshet."Hälsans gåva dyra gåva" Krya på dig och kramis/Lena TACK för din härliga blogg, läser och njuter:)))

2010-01-18 @ 13:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0