Vinterkläder

Nu är jag trött på alla vinterkläder och ändå har jag inte småbarn utan jag behöver bara klä mig själv!! Det är Ok att det är kallt men detta blåsande och snöande som gör att kylan kryper in i alla små vrår när man är ute. Hallen är överfull med dunjackor och vinterskor - tänk när det är så att man bara har en tunn liten jacka som hänger på kroken och fina små vårskor som står vid dörren. Det kommer att bli tider det:)

 Jag vill göra som björnen men vill vara lika gullig som denna katt, alltså sova mig igenom resten av vintern och vakna upp då det är vår!!!

Dessutom är både jag och maken sjukt trött. Zigge verkar inte må så bra för han har nu två nätter i rad vaknat varannan timme och måste gå ut!!! På med några byxor, jacka och ut med vovven i mörka vinternatten - han är ganska så billig på natten men samtidigt så tycker jag ju så synd om honom.

Nu måste jag jobba igen - har varit dålig på att blogga men det har inte varit så många positiva tankar om kärlek som jag kunnat skriva ner! Vädret gör en lite "sur" men det finns alltid en morgondag:)

SNÖYRIGA VINTERKRAMAR // Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0