Torsdagsstädning!

Det är ju allmänt känt att de flesta städar på torsdagar och så har även jag gjort i massor av år. Jag har dock kommit av mig med den rutinen och städar när det behövs - vilket är allt för sällan:) Dammet, hund- och katthåren tar över så när min gräns är nådd städar jag!! Men nu har jag sedan ett par veckor bestämt mig för att det måste bli rutin på städning oavsett vad mina övriga familjemedlemmar tycker. De har en mycket högre tröskel än vad jag har - jag orkar verkligen inte vänta på att de skall tycka att det är dags för städning för då tror jag att vi måste kalla in Anticimex:) Det är ju inte så jobbigt att städa om man gör det en gång i veckan för då hinner det inte bli så förjävligt skitigt!! Jag har i vart fall bestämt mig för att jag städar hädanefter varje torsdag - och jag får utgå från att jag inte får någon hjälp. OK - Julia dammsugade sitt rum..........maken såg mycket bekymrad ut över att dammsugaren gick samtidigt som han såg hockey och djuren verkade helt vettskrämda över dammsugaren!! När allt var klart så var jag så nöjd - tände nya ljus lite varstans och njöt av tillvaron. Helt plötsligt så upptäcker jag min lilla kompis som undrar om han kanske inte ska hjälpa till:)



Det finns ingen som kan se så förvånad ut som han.....och dessutom är han det mest fantastiska levande gossedjur som finns:)

Tänd ett ljus och låt det brinna........men släck det innan ni går till sängs! I morgon är det helg igen och sååååå skönt det kommer att bli att komma hem till ett städat hem:) Tack Maria!!!

Städa kan också vara en glädje:) Marran

Kommentarer
Postat av: Emly

hohohoo. Du blir mer lik din mor för varje dag som gåååår! städa kan också vara en glädje :) jag älskar dig mami! hihi din blogg är så söt!

2010-02-08 @ 11:23:30
Postat av: Maria

Emy: Du får inte "svära" i min blogg:-) Älskar dig me gullunge// Kram och tack för att du läser!

2010-02-08 @ 15:41:25
URL: http://mialuttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0