Sköna söndag

Efter en ganska god natts sömn så vaknade jag vid 09.30 och upptäckte att solen skiner! Härligt och hoppar upp ur sängen, sätter på kaffe och väcker Julia (som skulle i väg på Lutherska Kapellet i ett skolärende!) Efter två koppar kaffe så tar jag Zigge med mig och går en långpromenad efter strandpromenden mot Strömpilen. Så fullständigt underbart väder och med härlig musik i hörlurarna och en glad hund så var livet underbart!





Väl hemkommen; nöjd och svettig så skulle Julia med kompisar skjutas till Ersboda men när jag åter var hemma så gjorde jag iordning ett härligt skumbad, tände ljus i badrummet och laddade med bok, snus och ett glas vin!!! Behövde verkligen få en stund för mig själv och jag vet inte hur länge som jag låg i badet och filosoferade - det var verkligen en lisa för själen!



Nu laddar jag för ännu en vecka med jobb, ridning och planering inför Stockholmsresan och svågerns 50-årsfest! En av de stora konsekvenserna efter min sjukdom är att jag fortfarande vill så mycket men att jag inte orkar och att jag blir så otroligt stressad! Jag vill vara med men faller ofta just innan mållinjen.........men jag vägrar att "vika ner mig" :-)

Ha en skön avslutning på helgen och sov gott inför veckans nya uppgifter!! GODNATT!!!!


Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Härligt att höra att du sköter om dig och har EGEN TID. Håll fast vid det o kramis:)

2010-02-08 @ 16:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0